رونمایی از کتاب گذارها و گام‌ها.../ تقدیر و پاسداشت از محمدمنصور فلامکی

رونمایی از کتاب گذارها و گام‌ها.../ تقدیر و پاسداشت از محمدمنصور فلامکی

کتاب گذارها و گام‌ها... که به زندگی محمدمنصور فلامکی معمار و شهرسازی اختصاص دارد چهارشنبه با حضور وی در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) رونمایی می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir در دویست و هفتاد و یکمین گفتمان هنر و معماری که به همت انجمن مفاخر معماری ایران برگزار می شود از کتاب گذارها و گام ها... که به زندگینامه دکتر محمدمنصور فلامکی اختصاص دارد، رونمایی می‌شود.

سخنرانان این برنامه، محمدرضا اصلانی و کورش متین هستند. علاقمندان می توانند برای شرکت در این برنامه، چهارشنبه ۹ اسفندماه سالجاری از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷: ۳۰ به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از ظفر، بلوار اسفندیار مراجعه کنند.

گفتنی است، دکتر محمدمنصور فلامکی، متولد سال ۱۳۱۳ در شهر مشهد است. وی فارغ التحصیل با درجه دکترا در دانشگاه ونیز به سال ۱۳۴۱، متخصص در شهرسازی فنی از دانشگاه میلان ۱۳۴۷، و تخصص در مرمت بناها و شهرهای تاریخی از دانشگاه رم ۱۳۴۸ است. فلامکی از سال ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۴ دانشیار دانشگاه تهران و از سال ۱۳۵۴ به عنوان استاد در دانشگاه مذکور بوده‌است. دکتر فلامکی سال ۸۹ چهره ماندگار در رشته معماری شد.

بخشی از فعالیت های وی شامل موارد زیر است:

- استاد دانشگاه غیرانتفاعی پارس به ریاست پروفسور گلابچی

- مدیر گروه آموزشی معماری دانشگاه تهران در سال ۴۹-۵۰

- عضو شورای دانشکده هنر‌های زیبا در سال‌های متمادی.

- عضو هیئت ممیزه دانشگاه تهران به نمایندگی هیئت علمی دانشکده از سال ۵۵ تا سال ۱۳۸۵.

- از سال ۸۵ در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران گروه هنر٬ رشته معماری و شهر سازی٬ گرایش شهرسازی فنی مشغول به فعالیت است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

نظرات