سفیر ایران در مسابقات جهانی استعدادیابی معماری معرفی شد

سفیر ایران در مسابقات جهانی استعدادیابی معماری معرفی شد

پژوهشگر دوره دکتری واحد علوم و تحقیقات از سوی رئیس مجموعه اینسپایرلی و اتحادیه بین المللی معماران ( UIA )، به عنوان سفیر ایران در مسابقات جهانی استعدادیابی معماری INSPIRELI انتخاب شد.
به گزارش بنانیوز(BanaNews.irسمیه روانشادنیا پژوهشگر این واحد در ارتباط با نحوه برگزاری مسابقه INSPIRELI سال ۲۰۱۷ گفت: سومین دوره مسابقات جهانی استعدادیابی معماری INSPIRELI ، ۲۵ آوریل ۲۰۱۷ در پایتخت کشور جمهوری چک، پراگ برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات هر فرد شرکت کننده با بارگذاری حداقل ۵ عکس از طرح خود (با موضوع آزاد در زمینه معماری و شهرسازی) در پروفایل شخصی اش، می تواند در یکی از دو بخش VISION (کارهای مفهومی،پروژه های ساخته نشده) و REALIZATION (پروژه های ساخته شده) شرکت کند.

روانشادنیا ادامه داد: آغاز ثبت نام سومین دوره مسابقات اینسپایرلی ۲۵ آوریل ۲۰۱۷ (۵ فروردین ۱۳۹۶) تا ۳۰ نوامبر ۲۰۱۷ (۹ آذر ۱۳۹۶) خواهد بود و علاقمندان به شرکت در این مسابقه سال ۲۰۱۷ باید مشخصات فنی کامل، اعم از تصاویر سه بعدی، نقشه ها و همچنین توضیحاتی درباره کانسپت و مفهوم اصلی پروژه را در سایت مسابقه بارگذاری کنند تا از طریق سایت مسابقه مورد قضاوت هیات داوران قرار گیرد.

این پژوهشگر واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه برگزیدگان مسابقه INSPIRELI 2017 با داوری متخصصین بین المللی و صاحب سبک های معماری انتخاب خواهند شد، تصریح کرد: هیات داوران مسابقه INSPIRELI از معماران و طراحان حرفه ای شناخته شده، اعضای اتحادیه بین المللی معماران ( UIA ) و افراد متخصصین دیگر تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: رای گیری سومین دوره مسابقات انسپایرلی، در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۷ بسته شده و در نهایت ۳۰ شرکت کننده از طرف هیات داوران معرفی و ۳ نفر به عنوان نفرات نهایی برای هربخش انتخاب می شود. گفتنی است هرکدام از پروژه های ۳۰ نفر برگزیده که دارای بالاترین کیفیت، محتوای خلاق و عملکردی باشند، منحصراً بحث و ارزیابی خواهد شد.

روانشادنیا با اشاره به اینکه در مجموع چهار جایزه به برگزیدگان اهداء خواهد شد، ادامه داد: این جوایز به نفرات برتر بخشهای بصیرت، درک، شناخت ملی (ویژه شرکت کننده های مناطقی با بیش از ۲۰۰ نفر مسابقه دهنده) و جایزه بزگ هیأت داوران موسم به “بالها” (ویژه فردی که بتواند بهتراز همه روح معمار فقید “بورک سیپک” را در موضوع “بالهایی به سمت آینده” به رخ بکشد) اهداء خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مسابقه INSPIRELI توسط اتحادیه جهانی معماران و موسسه جهانی معماران که از آغازکنندگان این مسابقه است، حمایت می شود، خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند در “شبکه اجتماعی و بین المللی معماران حرفه ای” به آدرس http://www.inspireliawards.com طرح های هزاران نفر از اعضای آن را مشاهده کرده، نظر داده و به اشتراک بگذارند و در صورت تمایل با آنها تماس حاصل بگیرند.

گفتنی است گروه طراحی سمیه روانشادنیا سال گذشته مشترکا با گروهی از ایتالیا در جایگاه سوم مسابقه بین المللی استعدادیابی INSPIRELI AWARD 2016 که با حمایت UIA برای دانشجویان، معماران و طراحان جوانتر از ۳۵ سال برگزار شد، قرار گرفتند.

دیده بان علم ایران

نظرات