شرکت توزیع نیروی برق استان چهار محال بختیاری

شرکت توزیع نیروی برق استان چهار محال بختیاری یک شرکت در شهر شهرکرد می باشد

هم اکنون شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال و بختیاری با ۹ مدیریت برق،در شهرستانهای شهرکرد ، بروجن ، فارسان ، لردگان ، اردل ، کيار ، کوهرنگ ، بن و سامان وظيفه توزيع ، تامين ،فروش و خدمات پس از فروش انرژي برق، به بيش از ۳۲۵ هزار مشترک خود در محيطي با مساحت نزديک به ۱۶ هزار و ۴۰۰کيلومتر مربع را بر عهده دارد.
در حال حاضر ۱۶ پست فوق توزیع ثابت و سیار به ظرفیت ۸۱۰ مگاولت آمپر و یک پست انتقال چهارصد به شصت و سه کیلو ولت با ظرفیت ۴۵۰ مگاولت آمپر ، تاسیسات زیر بار شرکت توزيع را ، تامين مي کند.
تا پایان آبان ۱۳۹۴ ، ۶۳۶۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و۴۶۹۱ کیلومتر فشار ضعیف با بیش از ۷۷۵۷ دستگاه پست های توزیع تحت بهره برداری شرکت قرار گرفت که در قالب ۹ شهرستان ۴۰ شهر و ۷۰۶ روستاي برقدار ، سرويس رساني به مشترکين را بر عهده دارد.
در راستای حفظ محیط زیست و صرفه جویی در هزینه ها ، برقرسانی با استفاده از انرژی خورشيدي در برنامه شرکت توزيع نيروي برق استان چهارمحال و بختياري قرار گرفت.
سامانه خورشیدی طوری طراحی شده که اگر تا سه روز هوا ابری باشد مشکلی برای برق مشترک بوجود نمی آيد.
روستای ده دلی از توابع شهرستان اردل و همچنین روستاهای بنو استکی ، الکی سفلی ، کنگرستان ،لبد سفلی ، سه جو ، راکه ،شرمک ، دره رزگه و بي آبه در شهرستان کوهرنگ از جمله روستاهايي بودند که با انرژي خورشيدي برقدار شدند، وجود مسافت زياد در روستاها با مراکز شهرستان و هزينه كمتر توليد انرژي برق از مهمترين اهداف تامين انرژي برق خورشيدي در اين روستاهاي صعب العبور و سخت گذر است.
در سال جاری کارهای زیر بنایی زیادی در سراسراستان چهارمحال و بختیاري انجام شد که از آن جمله مي توان موارد ذيل را معرفي نمود:
۱-احداث پست های فوق توزیع جدید
۲-تعمیرات جهادی خطوط kv۲۰ استان که نقش موثری در کاهش خاموشیها داشت
۳-کاهش تلفات برق استان با بهینه سازی شبکه های فشار ضعیف و استفاده از کابل های خودنگهدار در این پروژه
۴-تجهیز شرکت برق استان به گروه تعمیرات خط گرم
۵-راه اندازی نیروگاه فتوولتائیک شهرکرد
۶-بروزرسانی فروش انشعاب برق در کل استان و کاهش زمان واگذاری انشعاب
۷-ارتقاء کیفی شبکه روشنایی معابر و ...
همچنین از جمله اولویت های شرکت توزیع نیروی برق استان تقویت زیرساخت شبکه برق پايدار به بخش صنعت استان مي باشد.
با بسترسازی مناسب امکان جذب سرمایه گذاری در بخش صنعت بوجود می آید که این مسئله در اشتغال زایی استان نقش موثر و مفيدي دارد.
دانش محور نمودن بهره برداری شبکه های توزیع برق نکته مهم دیگری است که در سال جاری در شبکه برق استان بوجود آمده است . این مهم با تزریق تجهيزات بسيار مدرن آشکار ساز خطا به شبکه شروع شده است که در نتيجه اجراي اين طرح موجب کاهش زمان پيدا نمودن محل خطا و در نهايت رفع عيب خطوط مي گردد.