۶۰ کیلومتر از آزاد راه همدان - ساوه بهره برداری شد

۶۰ کیلومتر از آزاد راه همدان - ساوه بهره برداری شد

 

 ۶۰ کیلومتر از آزاد راه همدان - ساوه با حضور وزیر راه و ترابری به بهره برداری رسید.



 
به گزارش خبرنگار مهر در همدان، وزیر راه و ترابری ظهر سه شنبه در مراسم بهره برداری از این طرح با بیان اینکه برای اجرای این پروژه یک هزار میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: در حال حاضر ۳۵۷ پروژه راهسازی در استان همدان در دست اجراست.

حمید بهبهانی بکارگیری روش های نوین در راه سازی توسط مهندسین مشاور را ضروری دانست و افزود: این امر باعث سرعت کار و استفاده بهینه از منابع می شود.

وی اظهار داشت: تا پایان امسال ۳۰ کیلومتر باقیمانده از فاز نخست آزاد راه ساوه به همدان نیز به بهره برداری می رسد.

بهبهانی افزود: آزاد راه همدان - ساوه ۱۷۵ کیلومتر طول دارد و شامل دو فاز ساوه - دخان به طول ۹۰ کیلومتر و دخان - همدان به طول ۸۵ کیلومتر است.

همچنین با حضور وزیر راه و ترابری قطعه اول بزرگراه رزن- آوج به طول ۱۲کیلومتر به بهره برداری رسید.

حمید بهبهانی در مراسم بهره برداری از این پروژه که عملیات اجرایی آن از سال ۸۶ آغاز شده و برای اجرای آن بیش از ۷۶ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: گسترش شبکه های حمل و نقل در کشور توسعه، تکامل و شکوفایی اقتصادی و اجتماعی منطقه را به دنبال دارد.

حمید بهبهانی اظهار داشت: در تمامی نقاط کشور فعالیت های موثری در زمینه راه و ترابری و بخشهای زیرساختی در حال انجام است.

وزیر راه بهره برداری طرح آزاد راه رزن را در کاهش سوانح جاده ای تاثیر گذار دانست و تاکید کرد: توجه به شانه خاکی راه ها و تفاوت ارتفاع جاده از زمین مجاور در کاهش واژگونی خودروها بسیار تاثیر گذار است.

مدیر کل راه و ترابری استان همدان نیز گفت: بیش از ۳۵۰ طرح راه سازی در استان همدان فعال است که با بهره برداری از این طرح ها شاهد روان تر شدن ترافیک و کاهش سوانح پرخطر در استان خواهیم بود.

میر کمال الدین میر جعفریان افزود: ۳۴۱ طرح از ۳۵۷ طرح راه سازی استان همدان مربوط به راه های روستایی است.

    نظرات