ظهور پیشرفت چشمگیر در صنعت ساخت و ساز با کفپوش های اپوکسی، ضد حریق و رنگ نماها

ظهور پیشرفت چشمگیر در صنعت ساخت و ساز با کفپوش های اپوکسی، ضد حریق و رنگ نماها

بنانیوز- اگر به فیلم های هالیوودی دقت کرده باشید متوجه این مسئله می شوید که ایمنی در ساختمان چقدر برای مردم آنها مهم است، تمام پارکینگ ها و استخرها و سالن های ورزشی از کفپوش اپوکسی پوشیده شده اند و تمام پشت بام ها و سقف ها از عایق رطوبتی بام برخوردار هستند. علاوه بر این همیشه در گوشه و کنار خیابان و ساختمان یک سیستم ضد حریق تعبیه شده است و همیشه در هتل ها از کفپوش پلی یورتان استفاده می شود.

اگر بخواهیم سازه ها را با سازه های کشور خودمان مقایسه کنیم متاسفانه به نتایج جالبی نخواهیم رسید. اما با توجه به اینکه در طی سالیان اخیر روند نسبتا رو به رشدی را در بکارگیری از این پوشش های ساختمانی و صنعتی شاهد بوده ایم، می توان نسبت به بکارگیری بیشتر آنها در آینده امیدوارتر بود.

{jathumbnail off}

http://www.bananews.ir

کفپوش اپوکسی

اما بهتر است پیش از این که با مقایسه دلسردتان کنیم ابتدا به شرح و توضیح این ها بپردازیم، اولین چیزی که می خواهیم برای شما توضیح دهیم کفپوش اپوکسی است.

کفپوش اپوکسی چیست؟

کفپوش اپوکسی به نوعی از کفپوش گفته می شود که در مقایسه با دیگر کفپوش ها از ویژگی های برتری برخوردار است. کفپوش اپوکسیاز ترکیبات و فرمولی مانند بتن ساخته می شود و زیر مجموعه ی سازه های بتنی محسوب می شود. استفاده از کفپوش اپوکسی در دهه اخیر در کشورهای توسعه یافته از جمله آمریکا، کانادا ژاپن، فرانسه و آلمان بسیار مرسوم بوده و در چند سال اخیر کشور چین نیز در صنعت تولید کفپوش اپوکسی فعال بوده است.

گفتنی است این کفپوش ها از دو بخش سخت کننده و رزینی تشکیل شده اند که با مخلوط شدن این دو قسمت و پیاده سازی آنها، پس از مدتی می توان سختی و محکمی آنها را ملاحظه نمود.

http://www.bananews.ir

کفپوش اپوکسی 

کفپوش اپوکسی انواع مختلفی دارد یکی از بهترین آنها که از ویژگی هایی چون ضدحریق بودن برخوردار است کفپوش پلی یورتان است این کفپوش با داشتن ترکیبات اضافی و روغن ضد حریق در برابر آتش سوزی مقاوم بوده و معمولا در پارکینگ ها، فرودگاه ها و اماکن نظامی و … مورد استفاده قرار می گیرد، کفپوش پلی یورتان یکی از پرفروشترین صنایع در صنعت بتن سازی محسوب می شود. بدون شک باید اعتراف کرد کفپوش اپوکسی، نوید ظهور علم و تکنولوژیدر صنعت روز ساختمان است.

درباره کفپوش های پلی یورتان بد نیست بدانید که در صورت نیاز و بنا به سفارش مشتریان می توان با اضافه نمودن ترکیبات ضد اسیدی به ترکیب اولیه آن از این کفپوش ها در محیط های حساس آزمایشگاهی و صنعتی نیز استفاده نمود.

پیشگیری از خطرات ناشی از رطوبت در ساختمان

بام ها یکی از آسیب پذیر ترین بخش های ساختمان محسوب می شوند، و در برابر خطراتی چون رطوبت و ریزش بسیار حساس هستند، راه های بسیار زیادی برای مقابله با این خطرات ارائه شده است، مثلا یکی از قدیمی ترین راه ها برای پیشگیری از از رطوبت بام ساخت سقف شیربانی است که البته این روش در هر جایی امکان پذیر نیست و همیشه هم جواب نمی دهد، اما یکی دیگر از مرسوم ترین های عایق رطوبتی بام استفاده از ترکیب قیر داغ و گونی است که بهقیرگونیشهرت دارد. این روش قدیمی نیز دیگر منسوخ شده و اکنون از عایق رطوبتی بام استفاده می شود که معادل آن “ایزوگام” است. عایق روطوبتی بام علاه بر مقاومت در برابر رطوبت در برابر آتش سوزی مقاوم بوده و ضد حریق می باشد.

http://www.bananews.ir

شاید اگر ۵۰ سال پیش ضد حریق ها وجود داشتند، الان شاهد ریزش ساختمان هایی نظیر پلاسکو و خسارات جانی بعد از آن نبودیم. ضد حریق ها که شبیه رنگ های ساختمانی می باشند، در هنگام آتش سوزی متورم شده و اجازه نفوز بیش از حد گرما به سازه های فلزی و آهنی را نمی دهند. همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین علل ریزش ساختمان پلاسکو عدم توانایی سازه فلزی آن در مقاومت برابر حرارت بیش از اندازه بود.

عکاظ خاورمیانهاز جمله شرکت های مطرح در حوزه خدمات پیمانکاری و همچنین صنعت پوشش های ساختمانی و صنعتی است که همواره تلاش کرده بهترین کفپوش های اپوکسی و پلی یورتان، عایق های رطوبتی، ضد حریق و دیگر موارد را با بهره گیری از جدیدترین علم روز تولید کرده و اجرا نماید.

اهمیت نمای ساختمان

در هر ساختمانی نمای بیرونی آن نشانگر هویت اصلی این ساختمان است، نمای ساختمان می تواند به شکل فلزی، سنگی، شیشه ای و… باشد به ساختار کلی این سازه و رنگ آن رنگ نما گفته می شود. رنگ نما در واقع خمیر مایه ی اصلی نمای ساختمان است و در زیبایی آن نقش بسزایی دارد. 

منبع: http://www.afranews.ir

    نظرات