جای خالی مطبوعات در گزارش پلاسکو

جای خالی مطبوعات در گزارش پلاسکو

عضو شورای شهر تهران به گزارش کمیته ملی پلاسکو واکنش نشان داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاحمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در هشتمین جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش پس از استماع گزارش هیئت ویژه گزارش ملی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو در صحن شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیش از این گزارش‌هایی توسط افراد و نهادهای مختلف در خصوص حادثه پلاسکو در شورا مطرح شده است، گفت: دکتر شکیب یکی از اعضای پیشین شورای شهر تهران بوده‌اند و فردی ارزشمند و علمی هستند گزارشی در خصوص حادثه پلاسکو ارائه کردند. همچنین با پیگیری‌های دولت گزارش‌هایی در خصوص حادثه پلاسکو توسط وزارت مسکن ارائه شد اما در این میان جای گزارش شورای شهر تهران خالی است.

وی با تاکید بر اینکه در ارائه این گزارش باید از افرادی استفاده شود که نماینده اصناف و جوامع هستند اظهار کرد: مثلاً تاکنون در ارائه گزارش‌هایی که انجام شده است از آتش‌نشانان که در بین آنها آدم‌های باتجربه و تحصیلکرده وجود دارد به نمایندگی از آتش‌نشانان استفاده نشده است.

مسجدجامعی گفت: در شورای پیشین پیشنهاد دادیم که از نهادها و گروه‌های مختلف و انجمن‌ها اعضایی به نمایندگی معرفی شوند تا در قالب کمیته‌ای گزارش حادثه پلاسکو ارائه شود که با این طرح موافقت نشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در ساختمان پلاسکو حدود ۶۰۰ واحد صنفی فعال داشتیم و ۵۰۰۰ نیرو در این ساختمان کار می‌کردند. پلاسکو بعد از بازار تهران بیشترین ظرفیت تولید پوشاک در ایران را داشته است و خود آنها نیز تشکل خوبی دارند و نظرات دقیقی مطرح می‌کنند و با وجود اینکه گزارش‌های ارائه شده تاکنون گزارشات خوبی بوده است، اما جای گزارشی مردمی خالی است.

وی همچنین به ضرورت توجه به رفع مشکلات موجود در روش شهرسازی در تهران اشاره کرد و گفت: روش شهرسازی ما اینگونه است که امکان کمک‌رسانی را سخت می‌کند.

ایسنا

نظرات