نامه رسمی هند به ایران برای آزادسازی نفتکش دش‌شانتی

نامه رسمی هند به ایران برای آزادسازی نفتکش دش‌شانتی

http://www.bananews.ir/مقامات هندی در یک نامه رسمی از مقامات ایران خواستند نفتکش دش‌شانتی که به علت آلوده کردن آب‌های ایران توقیف شده است را فورا آزاد کنند.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از دِ هندو بیزینس لاین، هند درخواست رسمی به مقامات دریایی ایران تسلیم کرده است که بر اساس از این کشور خواسته شده تا نفتکش دش‌شانتی را که روز ۱۲ گوست توسط گارد ساحلی ایران توقیف شده است، سریعا آزاد کند.

مدیرکل کشتیرانی هند در این نامه که در تاریخ ۲۸ آگوست نوشته شده ، مدعی شده است که بازرسی‌های مکرر از این کشتی نشان داده است که این کشتی هندی سبب ایجاد هیچ آلودگی آنطور که مقامات ایرانی ادعا می‌کنند، نشده است.

در این نامه آمده است: با توجه به نگرانی عمیق در مورد توقیف این کشتی و به ویژه با در نظر گرفتن این که خدمه این کشتی بیش از ۳ هفته است که در بازداشت به سر می‌برند، مدیریت این سازمان ناگزیر شده است تا این درخواست رسمی علیه توقیف نفتکش دش‌شانتی را ارسال کند.

مقامات هندی مدعی هستند که با توجه به تصاویر ماهواره‌ای از لکه نفتی و گزارش موقعیت و حرکت کشتی، این نفتکش هندی در ۲۹ و ۳۰ جولای ۸۵ و ۴۰۰ مایل دریایی با محل آلودگی فاصله داشته است.

در این نامه عنوان شده است: مقامات دریایی ایران از شیوه‌های دقیق تحت قطعنامه سازمان دریانوردی بین‌المللی در مورد آلودگی نفتی پیروی نکرده‌اند.

بر اساس این قطعنامه، مقامات ایرانی باید پیش از توقیف نفتکش، گزارشی به تفصیل از نقش این کشتی در آلودگی دریا به مقامات هندی ارسال می‌کردند.

در ادامه این نامه نوشته شده است: این سازمان به عنوان صاحب پرچم این کشتی تاکنون هیچ گزارشی از سوی ایران مبنی بر اثبات نقش آن در ایجاد آلودگی نفتی دریافت نکرده است.

    نظرات