هیچ بندری برای ورود کشتی‌های ایرانی تحریم نیست

هیچ بندری برای ورود کشتی‌های ایرانی تحریم نیست

http://www.bananews.ir/معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه هیچ بندری برای ورود کشتی‌های ایرانی تحریم نیست، گفت: کشتی‌های ایرانی به منظور بازاریابی می‌توانند به همه بنادر بروند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید علی استیری در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: کشتی‌ها باید برای عملیات بازرگانی در تمامی بنادر تردد داشته باشند و هیچ کشتی به دلیل تحریم در بنادر خارج از کشور متوقف نشده است.

وی درباره کشتی‌هایی که به دلیل تردد با پرچم ایران در برخی بنادر با مشکل مواجه می‌شوند، توضیح داد: در این صورت مالک کشتی به سازمان بنادر موضوع را ارجاع می‌دهد و بعد از درخواست برای آزادسازی کشتی، سازمان بنادر نیز براساس قوانین بین‌المللی اقدام می‌کند.

استیری با بیان اینکه حدود ۶۰ فروند شناور مسافری در ناوگان دریایی مسافری کشور فعال است، افزود: اغلب این شناورها در استان هرمزگان و در ۹ بندر مسافری تردد می‌کنند که به صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این سازمان از محل بودجه اداره شده خود و با همکاری بانک‌های عامل، تسهیلات خرید شناورهای مسافری با نرخ سود صفر درصد ارائه می‌دهد، گفت: تقریبا نیاز اصلی کشور به شناورهای مسافری برآورده شده و هم ‌اکنون نیز اگر بخش خصوصی خواهان سرمایه‌گذاری در بخش شناورهای مسافری باشد، سازمان بنادر در چارچوب قوانین و مقررات آمادگی همکاری برای ثبت شناورهای ایمن و منطبق با استانداردهای ملی و بین‌المللی را دارد تا سرمایه‌گذاران هر چه سریع‌تر فعالیت خود را در این راستا شروع کنند.

    نظرات