شهرهای بندری در بنادر تجاری کشور ایجاد می‌شوند

شهرهای بندری در بنادر تجاری کشور ایجاد می‌شوند

http://www.bananews.ir/مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از ایجاد شهرهای بندری در بنادر تجاری کشور خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عطاءلله صدر - معاون وزیر راه و شهرسازی - در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: همانگونه که ایجاد شهرهای توریستی، دانشگاهی، سلامت (بیمارستانی) و صنعتی با اهداف مشخص ایجاد می‌شوند و نقش مؤثری در توسعه اقتصادی کشورها با رویکرد غالب شهرهای مذکور دارند، شهر بندری نیز اهداف مورد نظر در جهت پیشرفت و رونق اقتصادی مناطی ساحلی و بندری را با محوریت استفاده از ظرفیت‌های بندری و حمل و نقل دریایی محقق می‌کند.

وی درباره کارکردهای شهرهای بندری اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که باید در سواحل و بنادر کشور ایجاد کرد، قابلیت تأمین کالا و مواد اولیه از بازار مبدأ و ایجاد ارزش افزوده در شهرهای بندری و سپس انتقال کالا و محصول ساخته شده از بنادر به بازارهای مقصد داخل و خارج است.

صدر افزود: در شهرهای بندری با ایجاد زیرساخت‌های لازم در بنادر و سواحل، زمینه ایجاد ارزش افزوده و تبدیل مواد اولیه به کالاهای ساخته شده فراهم می‌شود که باید این شرایط بر اساس یک مدل کسب و کار اقتصادی و توسعه پایدار شهری در بنادر کشور طراحی و ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه حمل و نقل دریایی فعالیتی بین‌المللی است، گفت: سهم بازار کشور از حمل و نقل دریایی و بازرگانی منطقه‌ای و بین‌المللی متناسب با جمعیت، موقعیت جغرافیایی کشور در منطقه و ظرفیت‌ها و بسترهای ایجاد شده باید توسعه یابد.

وی با اعلام اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باید بیش از پیش در فعالیت‌های بندری و دریایی افزایش یابد، تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی با ایجاد سامانه مدیریت سرمایه‌گذاری که سیستم معاملاتی، قراردادی و روش ارجاع کار آن جوابگو است، ساز و کار ارتقای جذب سرمایه‌گذاری را فراهم کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: استقرار رویکرد مدیریت حرفه‌ای در فعالیت‌های حمل و نقل به ویژه بهره‌برداری و خدمات از جمله فعالیت‌های تخلیه و بارگیری کالا، حمل و نقل ترکیبی و مبدأ – مقصد و غیره موجب ارتقای بهره‌وری شده و در افزایش بازده سرمایه‌گذاری بخش حمل و نقل بسیار مؤثر است.

    نظرات