آخوندی:  آقابالاسر شرکت‌های حمل و نقلی نباشیم

آخوندی: آقابالاسر شرکت‌های حمل و نقلی نباشیم

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: دولت باید از رقابت با بخش خصوصی دست بردارد و آقابالاسر شرکت‌های حمل و نقلی نباشد بلکه ما به عنوان نمایندگان شهروندان باید نگران استاندارد، ایمنی و کیفیت کارها باشد تا رضایت آنها از حمل‌ و نقل ریلی افزایش یابد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عباس آخوندی امروز - سه‌شنبه - در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل‌ راه‌آهن با بیان این‌که دولت باید از رقابت با بخش خصوصی دست بردارد، گفت: ما هیچ رقابتی با بخش خصوصی نباید داشته باشیم و فقط موضوع ریل و وضع مقررات باید دست راه‌آهن باشد و مدافع منافع مصرف‌کنندگان و بهره‌وران باشیم و با برنامه‌ مشخص انجام کارها را به بخش خصوصی بسپاریم.

وی با تاکید بر این‌که بخش دولتی نباید به کرات در مسائل داخلی شرکت‌های حمل‌ونقلی دخالت کند و به تعبیری آقابالا سر آنها باشد، گفت: ما باید به عنوان نمایندگان شهروندان نگران استاندارد، ایمنی و کیفیت کارها باشیم.

آخوندی با بیان این‌که راه‌آهن برای مردم ایران یک صنعت و خدمت بسیار نوستالژیکی است که مبین یک تغییر و تحول در سبک زندگی، شیوه‌ حمل‌ونقل، اقتصاد و تجارت در ایران است، اظهار کرد: باید در وزارت راه و شهرسازی تلاش شود که پیشتازی صنعت حمل‌ و نقل حفظ شود چون اولین صنعتی بود که در دنیای مدرن وارد ایران شد و شاید بقیه‌ صنعت‌ها گوی سبقت را از این صنعت برده باشند؛ بنابراین مدرن‌سازی حمل‌ و نقل از لحاظ ساختار دورنی، مدیریت شبکه و نوع سرویسی که به مردم می‌دهد باید مورد توجه باشد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: از طریق برقی‌کردن مسیر‌ها و استفاده گسترده از فناوری اطلاعات در این صنعت، کاهش سوانح و افزایش بهره‌وری باید به راه‌آهنی مدرن برسیم.

آخوندی با بیان این‌که اگر بتوانیم کیفیت و میزان علاقه‌مندی حرفه‌ورزان و شهروندان را به راه‌آهن افزایش دهیم این شاخصی است که می‌تواند نشان از موفقیت ما داشته باشد، اظهار کرد: اصلی‌ترین مساله حفظ حقوق شهروندان و افزایش رضایت آنها از حمل‌ و نقل ریلی است.

وی با بیان این‌که بارها گفته شده حمل‌ و نقل ریلی در اولویت سیاست‌های کشور است، افزود: شهروندان باید به این موضوع برسند که مسیر ریلی به صرفه‌تر، آسان‌تر و ارزان‌تر از مسیر جاده‌ای است و موضوع مهم دیگر این است که حق دسترسی به جاده رایگان است و ارزان تمام می‌شود اما دسترسی به مسیر ریلی گران است بنابراین گران تمام می‌شود.

 

وزیر راه و شهرسازی توجه به ایجاد و گسترش قطار حومه در کلان‌شهرها گفت: اکثر کلان‌شهرها فاقد قطار حومه هستند که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

آخوندی تاکید کرد: باید تجدید ساختار بنیادین در حمل‌ و نقل ریلی در دستور کار قرار بگیرد.

در این مراسم عبدالعلی صاحب محمدی تودیع و محسن پور سید آقایی به عنوان مدیرعامل راه‌آهن و معاون وزیر راه و شهرسازی معرفی شد که وزیر راه و شهرسازی تغییرات مدیریتی در واقع یک گام به جلو و برای رفع نقاط ضعف‌ عنوان و از زحمات آقای صاحب‌محمدی تشکر کرد.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای مهندس محسن پور سید آقایی برای مأموریت جدید در راه آهن گفت: ایشان از پیشکسوتان راه‌آهن بوده و عمرشان را در این راه صرف کرده‌اند.

    نظرات