پیش‌بینی درآمد ۱۳۰۰ میلیارد تومانی راه‌آهن در سال جاری

پیش‌بینی درآمد ۱۳۰۰ میلیارد تومانی راه‌آهن در سال جاری

http://www.bananews.ir/مدیرعامل سابق راه‌آهن اعلام کرد: سال گذشته حدود ۹۵۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم که پیش‌بینی می‌شود درآمد راه‌آهن در سال جاری به ۱۳۰۰ میلیارد تومان برسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالعلی صاحب‌محمدی امروز - سه‌شنبه - در مراسم تودیع خود گفت: حدود ۲۲ درصد از بودجه راه آهن در سال جاری تخصیص یافته در حالیکه بسیاری از دستگاه‌های اجرایی کشور فقط حدود هفت درصد تخصیص اعتبار دارند.

وی با بیان این‌که نقدینگی مورد نیاز را چهارشنبه هفته گذشته دریافت کردیم و از این بابت نگرانی برای مدیرعامل جدید راه‌آهن وجود ندارد، گفت: برای چهار ماه آینده نیز نقدینگی برای پرداخت حقوق کارکنان ذخیره کرده‌ایم. استدلال من این بود که باید چنین ذخیره‌ای وجود داشته باشد اما حدود دوسالی است که مشکلات زیادی در تخصیص‌ها داشتیم و سال گذشته در این زمینه میزان اعتباری که به ما تخصیص یافت ۵۵ درصد بود.

به گفته مدیرعامل سابق راه‌آهن امسال حدود ۵٫۵ میلیارد تومان به بخش ناوگان ریلی اختصاص یافته است.

صاحب‌محمدی افزود: دولت سالانه حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان بابت ضرر‌های اجتماعی و زیست محیطی می‌پردازد که جای بررسی و تامل دارد و باید راهکارهایی برای برطرف شدن آن اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه در حوزه راه‌آهن حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل داریم ، گفت: علاوه بر این‌ها بیش از ۳۰ هزار نفر نیروی بخش خصوصی مرتبط با راه آهن داریم که باید مشکلات این پرسنل نیز برطرف شود.

معاون سابق وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر این‌که بحث انضباط مالی را به شدت مورد توجه قرار داده‌ام، گفت: پروژه برقی‌کردن در کشور استارت خورده و مدلی در تبریز - آذرشهر عملیاتی کردیم که کارشناسان با این موضوع آشنایی پیدا کنند.

 

وی با تاکید بر بومی‌سازی با انتقال دانش فنی گفت: امروز حدود ۵۶ لوکوموتیو زیمنس با تکنولوژی روز دنیا در اختیار داریم که این لوکوموتیوها خود برق تولید می‌کنند.

صاحب محمدی با بیان این‌که حدود یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری در حوزه ناوگان می‌تواند کمک خوبی به این بخش باشد، گفت: این مبلغ درخواست بخش خصوصی است که آن را به بانک‌ها فرستادیم تا به صندوق توسعه ملی برود و امیدواریم محقق شود.

مدیرعامل سابق راه آهن گفت: در همه حوزه‌ها سرمایه‌گذاری‌هایی صورت گرفته و نتایج خوبی داشته است اما در مجموعه راه‌آهن این امر صورت نگرفته است.

وی با اشاره به بحث بدهی‌های راه‌آهن گفت: بدهی‌های ارزی با توجه به تورم نرخ ارز مشکلاتی را موجب شده که به دولت پیشنهاد دادیم این رقم‌ها را تسویه و تکلیف آنها را مشخص کند.

معاون وسابق وزیر راه و شهرسازی در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود، با صدایی بغض آلود گفت: صادقانه تاکید می‌کنم اگر در راه‌آهن کاری انجام شده مسبب آن کارکنان و پرسنل هستند و اگر کاری انجام نشده ایراد از من است که برای آنها بسترسازی نکردم یا از طرف کسانی است که در رده‌های بالاتر از من قرار داشتند و بستر‌سازی‌های مناسب را انجام نداده‌اند.

صاحب‌محمدی از زحمات همه کارکنان و پرسنل راه‌آهن تشکر و بابت مشکلاتی که داشتند عذرخواهی کرد.

وی در پایان خطاب به وزیر راه و شهرسازی به خاطر انتخاب اسلح دکتر پور سید آقایی به عنوان مدیر عامل جدید راه‌آهن تشکر کرد و گفت: با توجه به اینکه ایشان فردی دانشگاهی، علمی و اجرایی هستند و در بدنه‌ی راه‌آهن بوده‌اند مطمئنم با ظرفیت بالا و قدرت ریسکی که دارند حتما بهتر و موفق‌تر از من عمل می‌کنند و من نیز به عنوان یک برادر کوچک و سرباز در خدمت ایشان هستم.

    نظرات