چهار خطه شدن ۲۰ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور

چهار خطه شدن ۲۰ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور

http://www.bananews.ir/معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از چهار خطه شدن ۲۰ هزار کیلومتر از جاده‌های اصلی کشور طی پنج سال آینده خبر داد و گفت:‌ امسال هزار میلیارد تومان اعتبار ملی برای چهار خطه کردن جاده‌های اصلی در نظر گرفته شده و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز بدین منظور برای استان‌ها در نظر گرفته می‌شود که معمولا حدود ۸۰ درصد از آن تخصیص می‌یابد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خیرالله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حدود ۷۵ درصد از ترافیک کشور روی ۲۵ هزار کیلومتر از جاده‌ها است که ۱۲ هزار کیلومتر آن تفکیک خطوط شده و ۱۵۰۰ کیلومتر آن نیز به صورت آزادراه است.

وی با بیان این‌که برای حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتراز جاده‌ها که ترافیکشان بالا است باید تفکیک خطوط صورت بگیرد، افزود: عملیات اجرایی تفکیک خطوط برای ۵۴۰۰ کیلومتر از این جاده‌ها آغاز شده و اتمام آن بستگی به تخصیص منابع دارد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان این‌که ۷۰ درصد سوانح رانندگی به عوامل انسانی و رعایت نکردن مقررات رانندگی مربوط می‌شود، گفت: رعایت مقررات در کنار تفکیک خطوط و تبدیل جاده‌ها به بزرگراه‌ها از مهمترین فاکتورهایی است که به کاهش سوانح رانندگی می‌انجامد.

وی با بیان اینکه وظیفه شرکت ساخت، چهار خطه کردن جاده‌ها یا احداث محورهای جدید در شبکه ریلی و جاده‌ای است، گفت: نمی‌توان همه جاده‌ها را تفکیک کرد و این موضوع در هیچ کشوری امکانپذیر نیست. جاده‌هایی که سطح سرویس آنها ‌ به حد اشباع رسیده باشد چهار خطه می‌شوند.

خادمی با بیان اینکه حداکثر سرعت در آزادراه‌ها ۱۲۰ کیلومتر و در بزرگراه‌ها ۱۱۰ کیلومتر است، افزود: ارتقای‌ ایمنی جاده‌ای، کاهش بار ترافیکی و تصادفات، کاهش تولید آلایند‌ه‌های زیست‌محیطی، صرفه‌جویی در وقت و کاهش مصرف سوخت از مزایای تکمیل بزرگراه‌ها و آزاد‌راه‌های کشور است.

    نظرات