آزادسازی نرخ بلیط پروازهای داخلی همزمان با تسریع توسعه خطوط ریلی آغاز شود

آزادسازی نرخ بلیط پروازهای داخلی همزمان با تسریع توسعه خطوط ریلی آغاز شود

http://www.bananews.ir/یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با استقبال از آزادسازی نرخ بلیط پروازهای داخلی، گفت: اگرچه افزایش نرخ بلیط پروازهای داخلی سختی‌هایی را برای مردم به وجود می‌آورد ولی باید حمل و نقل جایگزین برای این مساله در نظر گرفته شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسین گروسی در گفت‌وگو با ایسنا، افزایش نرخ بلیط پروازهای داخلی با توجه به تحریم اقتصادی کشور و ناتوانی در خرید هواپیماهای جدید و فرسودگی ناوگان هوایی از جنبه رقابتی مساله‌ بی‌معنایی است ولی از جهت توانمندسازی ناوگان هوایی موضوعی ضروری است.

نماینده مردم شهریار در مجلس افزود: افزایش قیمت پروازهای داخلی همچون پروازهای خارجی مستلزم مقدمات و بسترهایی است که این مقدمات باید توسط وزارت راه و شهرسازی به وجود آید؛ به بیان دیگر توسعه حمل و نقل جایگزین، از جمله توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی باید توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شود تا مردم بتوانند به جای استفاده از هواپیما از خطوط ریلی استفاده کنند.

وی توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور را حیاتی دانست و افزود: برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی و ریلی کشور نیازمند آماده‌سازی زیرساخت‌ها هستیم. متاسفانه در شرایط فعلی توسعه خطوط ریلی با کندی روبروست از این رو مسئولان وزارت راه و شهرسازی باید با سرعت بخشیدن به توسعه خطوط ریلی، حمل و نقل ریلی را جایگزین حمل و نقل هوایی کنند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس متذکر شد: برای رقابت‌پذیر کردن ناوگان حمل و نقل عمومی باید به صورت همزمان با آزادسازی نرخ بلیط سفرهای داخلی، توسعه خطوط ریلی نیز با سرعت بیشتری ادامه یابد.

    نظرات