افتتاح بزرگراه تهران - قائمشهر تا ۹ ماه دیگر

افتتاح بزرگراه تهران - قائمشهر تا ۹ ماه دیگر

http://www.bananews.ir/معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: پروژه بزرگراه تهران - قائمشهر در قالب پنج قطعه در حال انجام است که تا پایان خرداد‌ آینده به جز دو تونل به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خیرالله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: منابع اعتباری مورد نیاز برای اتمام این پروژه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است که تا امروز حدود ۳۰ میلیارد تومان از این مبلغ اختصاص یافته است.

به گفته وی محور تهران - رودهن - بومهن - فیروزکوه - قائم‌شهر یکی از محورهای اصلی اتصال به شمال کشور است که حدود ۴۰ کیلومتر از این مسیر باقی‌مانده و مابقی چهار خطه شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ کیلومتر باقی‌مانده از این محور از محدوده گردنه کدوک (پل ورسک) آغاز می‌شود و تا قائمشهر ادامه دارد، افزود: عملیات اجرایی در این مناطق بسیار سخت است چون عوارض طبیعی زیادی دارد یا از کنار مراکز مسکونی و گردشگری عبور می‌کند که نیاز به تملک اراضی دارد.

خادمی با بیان اینکه دو تونل باقی‌مانده در این مسیر به احتمال زیاد در دهه فجر سال آینده به اتمام می‌رسد، اظهار کرد: با توجه به اینکه این جاده جزو چهار محور اتصالی به شمال کشور است و شرایط توپوگرافی مناسبی برای بهینه‌سازی و بزرگراه شدن دارد، بهترین محور بزرگراهی به شمال کشور و استان مازندران است.

    نظرات