نشست و برخاست همزمان دو هواپیما در فرودگاه امام امکانپذیر می‌شود

نشست و برخاست همزمان دو هواپیما در فرودگاه امام امکانپذیر می‌شود

http://www.bananews.ir/مجری طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: با توجه به ساخت باند پروازی در فاز دوم این فرودگاه، امکان نشست و برخاست همزمان دو هواپیما فراهم می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هوشنگ پاکدل در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: این باند به طول ۴۲۰۰ متر و ۷۵ متر عرض با شانه‌های طرفین با دو تاکسی‌وی موازی برای خیزش هواپیماها جهت ارائه خدمات نشست و برخاست انواع هواپیماهای سنگین وزن از جمله Airbus 380 با بدترین شرایط دید در تغییرات جوی نامساعد (دید زیر ۲۰۰ متر و حداقل سقف پرواز ۳۰ متر) طراحی و در حال ساخت است.

پاکدل با بیان اینکه این باند پروازی از طریق تاکسی‌وی و پل‌های ارتباطی شرقی به باند شمالی فرودگاه و توقف‌گاه هواپیما، مقابل ترمینال یک موجود متصل می‌شود گفت: پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی حدود ۶۶ درصد است و هم اکنون در حال آسفالت‌ریزی بیندر باند هستیم و ظرف هفته آینده لایه اول آسفالت باند اصلی به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: به دلیل حجم پروژه‌های ناتمام واقع در فاز یک، عدم تخصیص مناسب در سال گذشته و مطالبات انباشته پیمانکاران و مشاوران در این طرح، برای مدیریت منابع مالی محدود و اندک سعی کردیم پروژه‌های مهم فاز یک که نیمه تمام مانده بود را در اولویت قرار دهیم تا امکان تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها میسر شود.

مجری طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با بیان اینکه در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری کلیه پروژه‌های فاز اول این فرودگاه خواهیم بود، افزود: با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تکمیل و راه‌اندازی فاز دوم فرودگاه، تکمیل ترمینال زیارتی، تکمیل باند جنوبی و احداث ترمینال فاز دوم در دستور کار است و برای جبران منابع مالی تلاش ما استفاده از خدمات سرمایه‌گذاران در این بخش خواهد بود.

 

پاکدل اظهار کرد: استفاده از تجهیزات کمک ناوبری، کمک بصری و روشنایی باند در رده CAT3A به همراه تجهیزات هواشناسی مرتبط نیز برای اولین بار در فرودگاه‌های کشور مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

    نظرات