اعزام بیش از ۴۲ هزار زائر به سرزمین وحی

اعزام بیش از ۴۲ هزار زائر به سرزمین وحی

http://www.bananews.ir/مدیر حج شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: از زمان آغاز پروازهای حج تمتع تا پایان شب گذشته - هشتم مهر - ۴۲ هزار و ۹۷۵ زائر بیت‌الله‌الحرام با ۱۲۱ پرواز به مدینه و جده اعزام شدند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید اصغر بدیعی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بر اساس آخرین آمار تا پایان شب گذشته ۱۲هزار و ۱۱۱ زائر با ۳۴ پرواز از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ۸۸۷۰ زائر با ۲۷ پرواز توسط شرکت هواپیمایی ماهان به مدینه و جده اعزام شدند.

به گفته وی ۲۱ هزار و ۹۹۴ زائر نیز با ۶۰ پرواز از سوی شرکت هواپیمایی سعودی اعزام شدند.

به گزارش ایسنا، پروازهای حج تمتع امسال از بامداد ۲۳ شهریور از فرودگاه مهرآباد به مدینه آغاز شده است. این پروازها با هواپیماهای ۷۴۷ و ایرباس توسط شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان و سعودی انجام می‌شود و تا ۱۷ مهرماه ادامه خواهد داشت.

عملیات برگشت پروازهای حج تمتع نیز از ۲۸ مهرماه آغاز می‌شود و تا ۱۸ آبان‌ ادامه دارد.

براساس سهمیه‌بندی صورت گرفته برای انجام پروازهای حج، ۵۰ درصد از پروازهای امسال متعلق به شرکت هواپیمایی عربستان سعودی و ۵۰ درصد متعلق به شرکت‌های ایران‌ایر و ماهان است. البته سال گذشته شرکت هواپیمایی سعودی نتوانست پروازهای خود را انجام دهد و همه پرواز‌ها توسط دو شرکت‌های هواپیمایی ایرانی انجام شدند اما امسال این شرکت ۵۰ درصد اعزام زائران را تقبل کرده است.

    نظرات