مترو تهران نیازمند ورود ۵۰۰ واگن جدید است / ورود ۱۲۰ واگن جدید به شبکه مترو تا پایان سال

مترو تهران نیازمند ورود ۵۰۰ واگن جدید است / ورود ۱۲۰ واگن جدید به شبکه مترو تا پایان سال

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: برای بهره برداری کامل از خط ۳ و جبران کسری واگنها در خطو ط ۱،۲ و ۴ مترو به ۵۰۰ واگن جدید نیازمندیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس علی محمد قلی ها اظهار کرد: هم اکنون ۱۱۰۰ واگن در شبکه مترو تهران فعال است اما برای رسیدن به حداقل سرفاصله حرکت در خطوط موجود و بهره برداری از از خط ۳ مترو تهران به واگن های جدید داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در خطوط ۱ و ۲ سرفاصله حرکت قطارها ۴ دقیقه، در خط تهران- کرج ۷ دقیقه و در خط ۴ سرفاصله حرکت قطارها ۶٫۵ دقیقه است. در این میان برای آن که سرفاصله حرکت قطارها را در خط ۴ به ۴ دقیقه برسانیم و در خط یک و دو نیز سرفاصله حرکت ها را کاهش دهیم به ۱۵ قطار یا به عبارتی حدود ۱۰۰ واگن جدید نیاز داریم.

قلی ها با بیان اینکه تاکنون ۷ کیلومتر از خط ۳ مترو به بهره برداری رسیده و به زودی نیمه جنوبی این خط به طول ۱۲ کیلومتر نیز به بهره برداری رسمی خواهد رسید، گفت: با بهره برداری از نیمه جنوبی طول خط ۳ مترو به حدود ۲۰ کیلومتر می رسد و باید مشابه خط ۲ مترو برای اعزام قطارها با سرفاصله ۴ دقیقه ۳۰ قطار یا به عبارتی حدود ۲۰۰ واگن در این خط به کارگیری کنیم.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه با بهره برداری از نیمه شمالی خط ۳ نیز باید ۲۰۰ واگن دیگر به واگن های این خط افزوده شود ، گفت: در مجموع خط ۳ مترو تهران برای بهره برداری کامل به ۴۰۰ واگن نیازمند است تا بتوانیم با سرفاصله ۴ دقیقه به اعزام قطار در این خط اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: براین اساس برای کسری واگن ها در خطوط موجود و راه اندازی کامل خط ۳ مترو تهران به ۵۰۰ واگن جدید نیازمندیم که مقرر شده تا آخر سال ۱۲۰ واگن جدید به ناوگان وارد و مابقی واگن های مورد نیاز نیز از محل قراردادهای جدید وارد شبکه مترو تهران شود.

قلی ها در پایان با ابراز امیدواری از اینکه دولت جدید حمایت های همه جانبه از توسعه حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو داشته باشد، اظهار کرد: قرداد جدیدی برای خرید واگن های مورد نیاز مترو منعقد شده است و حدود ۷۰۰ میلیارد تومان به صورت فاینانس در اختیار شرکت هولدینگ مترو قرار گرفته که امیدواریم در سال آینده شاهد ورود سری جدید واگن های مترو به شبکه خطوط باشیم.

    نظرات