جزئیات طرح اصلاح ترافیکی در منطقه ۱۲ تهران

جزئیات طرح اصلاح ترافیکی در منطقه ۱۲ تهران

http://www.bananews.ir/معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۲ در خصوص جزئیات طرح اصلاح ترافیکی این منطقه توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ سعید ارونقی در خصوص طرح جدید اصلاح ترافیکی منطقه ۱۲ که از صبح امروز با تغییر مسیر چند خیابان در این منطقه اجرایی شد، گفت: این اصلاح ترافیکی به منظور کاهش تردد خودروهای گذری از سطح منطقه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در هر ساعت ۱۷۰۰ وسیله نقلیه برای گذر از منطقه ۱۲ استفاده می‌کنند، گفت: بار ترافیکی صیاد شیرازی وارد خیابان‌های منطقه ۱۲ شده و این خودروها از میدان شوش خارج می‌شدند که تنها تردد گذری این خودروها از منطقه ۱۲ مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۲ با بیان اینکه طرح اصلاح ترافیکی این منطقه برای افزایش بهره‌وری از تونل امیرکبیر برای تخلیه ترافیک بازار انجام شده، گفت: جاذبه‌های تاریخی میدان منطقه ۱۲ از جمله میدان بهارستان نیز در پی اجرای این طرح حفظ می‌شوند.

ارونقی با بیان اینکه مشکلات تردد خودروهای گذری موجب شد که نیازمند یک جراحی ترافیکی در منطقه ۱۲ باشیم، گفت: بر همین اساس مسیر خیابان مجاهدین اسلام به سمت میدان شهدا یک طرفه و تنها یک خط عبوری اتوبوس برای تردد مسافران به سمت میدان بهارستان در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به ترافیک گسترده این خیابان در پی اجرای طرح، گفت: قطعا این طرح ترافیکی موجب ترافیک نخواهد شد. اما به دلیل تردد اتوبوس در خیابان ناطقی و کفائی امانی شاهد ترافیک فزاینده در این محور بوده‌ایم که در صدد حل این مشکل هستیم.

ارونقی با بیان اینکه ترافیک چهارراه فخرآباد یکی از مشکلات ترافیکی منطقه ۱۲ بوده که حجم خودروها تا پل چوبی ادامه داشت، گفت: با حذف این گره ترافیکی بار خودروها در اتوبان صیاد نیز حذف می‌شود.

معاون ترافیک منطقه۱۲، با اشاره به ایجاد ۲۲۰۰ متر خط ویژه در خیابان مجاهدین اسلام، گفت: تا هفته آینده گره ترافیک خیابان‌های ناطقی و کفایی امانی مرتفع می‌شود.

وی در خصوص عدم اطلاع رسانی درست برای اجرای این طرح گفت: ۶۰۰۰ بروشور به در منزل اهالی ارسال و ۵۰ بنر نیز در سطح منطقه نصب شده است.

 

ایسنا

    نظرات