کهگیلویه وبویراحمد کمترین بزرگراه کشور را دارد

کهگیلویه وبویراحمد کمترین بزرگراه کشور را دارد

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان با داشتن حدود ۹۳کیلومتر دارای کمترین طول بزرگراه در کشور است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ حسن فدایی در جمع خبرنگاران افزود: این درحالی است که شاخص برخورداری این استان از بزرگراه تا سال ۹۲ نیز کمتر از ۵۰ کیلومتر بود.

وی با اشاره به اینکه میانگین ساخت بزرگراه در کهگیلویه وبویراحمد در پس از انقلاب و پیش از فعالیت دولت یازدهم سالانه کمتر از یک ونیم کیلومتر بود، بیان کرد: حدود ۵۰کیلومتر از طول بزرگراه موجود در سطح استان ظرف سه سال گذشته از فعالیت دولت تدبیر و امید احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده و طرح های در دست اجرا میانگین ساخت بزرگراه تا پایان امسال به حدود ۱۲۶ و تا اواخر سال ۹۶ باید به بیش از ۱۵۵ کیلومتر برسد.

فدایی تصریح کرد: میانگین اعتبار مورد نیاز برای ساخت هرکیلومتر بزرگراه در این استان با توجه به کوهستانی و توپوگرافی خاص منطقه افزون بر دو میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان است.

وی میزان برآورد نیاز استان به ساخت بزرگراه را بیش از ۷۴۰ کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: با تکمیل و بهسازی ۲۰کیلومتر ورودی ۱۷شهر استان این مهم تحقق خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: طول راه های اصلی این استان کهگیلویه وبویراحمد ۵۰۴ کیلومتر، راههای فرعی ۹۹۰کیلومتر و راه های روستایی ۴۵۳۰کیلومتر است.

فدایی تاکید کرد: شاخص برخورداری آسفالت راه های روستایی در استان حدود ۲۰درصد نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

وی ادامه داد: هم اکنون از مجموع ۴۵۳۰کیلومتر راه روستایی در استان ۲۰۸۸ کیلومتر آن آسفالت شده که تا پایان امسال به حدود ۲۳۴۸ کیلومتر خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد افزود: پیش بینی می شود میزان آسفالت راه های روستایی استان تا اواخر سال ۹۶ نیز به ۲۵۴۸ کیلومتر برسد.

فدایی اضافه کرد: این در حالی است که مجموع آسفالت راه های روستایی تا سال ۹۲ حدود ۱۸۰۴ کیلومتر بود.

 

ایسنا

    نظرات