۵ فرودگاه‌ دیگر به سامانه‌های خودکار هواشناسی مجهز می‌شوند

۵ فرودگاه‌ دیگر به سامانه‌های خودکار هواشناسی مجهز می‌شوند

http://www.bananews.ir/رییس سابق سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: تا پایان سال تعداد فرودگاه‌های مجهز به سامانه‌های خودکار هواشناسی به ۲۰ مورد افزایش می‌یابد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بهرام صناعی امروز - سه‌شنبه - در مراسم تودیع خود با بیان اینکه تهیه اطلاعات هواشناسی برای حمل و نقل ضرورتی انکارناپذیر است، گفت: سازمان هواشناسی به عنوان یکی از سازمان‌های خدمتگزار وزارت راه تلاش بر گسترش جاده‌ها و نقش خود در عرصه حمل و نقل دارد که در این مسیر اقدامات و برنامه‌های مهمی انجام داده و در حال اجرا دارد.

وی نصب سامانه‌های خودکار هواشناسی در ۱۵ فرودگاه را از جمله این اقدامات برشمرد که تا پایان سال به ۲۰ فرودگاه افزایش خواهد یافت و با استفاده از این سامانه در بخش حمل و نقل دریایی، تامین تجهیزات هواشناسی در دستور کار قرار گرفته است.

صناعی با اشاره به بهره‌برداری ۵۸ ایستگاه هواشناسی جاده‌ای گفت: تا پایان سال وضعیت ایستگاه‌های هواشناسی دریایی بهبود می‌یابد.

 

وی با بیان اینکه تعامل خوبی بین سازمان هواشناسی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وجود دارد، افزود: علی‌رغم محدودیت مالی توانستیم کلیه پروژه‌های نیمه‌تمام را به نتیجه برسانیم.

رییس سابق سازمان هواشناسی برگزاری موفقیت‌آمیز کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم را از دیگر اقدامات این سازمان عنوان کرد و گفت: اولین کنفرانس بین‌المللی برگزار شد و در سال جاری برای برگزاری دور دوم این کنفرانس برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

صناعی از بهره‌برداری فاز اول مرکز پشتیبان سازمان برای شرایط بحران خبر داد و گفت: تکمیل و نصب سه رادار با بهترین کیفیت و عملیاتی کردن شاخصه‌ جدید برای اندازه‌گیری خشکسالی از دیگر اقدامات سازمان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های مهمی که با آن در سال‌های اخیر مواجه بودیم بحث ادغام سازمان هواشناسی و محیط زیست بود، گفت‌: خوشبختانه موفق شدیم این موضوع را از دستور کار دولت خارج کردیم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم دکتر پرهیزگار به عنوان رییس جدید سازمان هواشناسی ابراز امیدواری کرد با کمک نیروهای کارشناسی که در این مجموعه حضور دارند بتواند با کارنامه قابل قبولی این مسئولیت را به نفر بعدی تحویل دهد.

وی با بیان اینکه موضوع هوا، بحثی است که بخش‌های مختلف جامعه به آن پرداخته‌اند، اظهار کرد: اهمیت هواشناسی در تامین مواد غذایی، مدیریت منابع آب، بهداشت عمومی، انرژی و حفاظت از آثار باستانی بسیار مهم و قابل توجه است.

رییس سازمان هواشناسی با اشاره به اهمیت موضوع هواشناسی در بخش بازرگانی به نقش آن در زمینه افزایش هزینه واردات، تهدید تولید داخلی اشاره کرد و اظهار کرد: هواشناسی در زمینه ورزش و در مقوله نظامی نیز بسیار مهم است و در این زمینه باید اقدامات و برنامه‌هایی اندیشیده شود.

نظرات