اتمام ۱۰۰ درصدی حفاری و ۵۰ درصدی ریل گذاری خط ۷ مترو

اتمام ۱۰۰ درصدی حفاری و ۵۰ درصدی ریل گذاری خط ۷ مترو

http://www.bananews.ir/معاون شهردار تهران با اعلام این که خط ۷ متروی پایتخت، جنوب شرق تهران را به شمال غرب شهر متصل می‌کند، گفت: این خط ۲۰ کیلومتری از شهرک حضرت امیرالمؤمنین (ع) در جنوب شرق تهران آغاز شده و با حرکت در مسیر شرقی ـ غربی، به تقاطع بزرگراه شهید نواب صفوی و خیابان قزوین می ‌رسد و از آنجا با تغییر مسیر به سمت شمال، در امتداد بزرگراه نواب ادامه مسیر داده و به میدان بوستان در سعادت آباد منتهی می شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir مازیار حسینی افزود: خط ۷ مترو، دارای ۱۹ ایستگاه است که ۸ ایستگاه آن تا پایان سال جاری و ۱۱ ایستگاه آن در سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرند و ۸ ایستگاهی که امسال به بهره برداری می رسند، شامل ایستگاه های شهید محلاتی ، بسیج، میدان محمدیه، بریانک، شهید محبوب مجاز، نواب - امام خمینی (ره)، نواب - آذربایجان، کوی نصر و میدان صنعت است.

وی با تأکید بر این که پیشرفت ساختمانی خط ۷ مترو در بخش تونل ۱۰۰ درصد، در بخش ایستگاه های مورد بهره برداری حدود ۹۰ درصد و در بخش ایستگاه های عبوری بیش از ۶۰ درصد و در مجموع در بخش سیویل بیش از ۸۰ درصد است، اعلام کرد: پیشرفت تجهیزاتی این خط نیز در بخش مهندسی نزدیک به ۱۰۰ درصد، در بخش تأمین بیش از ۷۰ درصد و در بخش تجهیزات حدود ۷۰ درصد است.

فعالیت شبانه روزی دو دستگاه TBM در خط ۷ مترو

معاون شهردار تهران با اشاره به این که ۷ ایستگاه از ۸ ایستگاه خط ۷ مترو بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته اند و تنها یکی از ایستگاه ها حدود ۶۵ درصد پیشرفت کرده، اظهار کرد: در حال حاضر، بیش از ۵۰۰۰ نیروی انسانی شامل یک هزار مهندس و ۴۰۰۰ کارگر به صورت شبانه روزی در این خط مشغول به کار هستند.

حسینی با بیان این که ۱۰۰ درصد حفاری و لاینینگ ۲۰ کیلومتر تونل های خط ۷ مترو به پایان رسیده و ۵۰ درصد از این خط یعنی ۱۰ کیلومتر آن نیز روسازی و ریل گذاری شده، تصریح کرد: همچنین نزدیک به ۹۰ درصد از ۸ ایستگاه مورد بهره برداری این خط، آماده شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، وی در پایان با تأکید بر این که از جمله ویژگی های خط ۷ مترو، عبور از تراز پایین تونل توحید و کنار برج میلاد است، خاطرنشان کرد: یک تعمیرگاه قطارهای مترو در ابتدای خط در شهرک امیرالمؤمنین (ع) و یک پارکینگ قطارهای مترو نیز در انتهای خط در سعادت آباد در نظر گرفته شده و این خط، اولین خط متروی تهران است که در احداث آن دو دستگاه حفار تمام مکانیزه موسوم به TBM به صورت شبانه روزی مشغول به کار هستند.

 

ایسنا

    نظرات