جدیدترین وضعیت ترافیکی جاده‌ها/ ترافیک چالوس نیمه‌سنگین

جدیدترین وضعیت ترافیکی جاده‌ها/ ترافیک چالوس نیمه‌سنگین

http://www.bananews.ir/با پایان تعطیلات چند روزه عید فطر و پس از موج سنگین ترافیک در جاده‌های شمالی کشور نقشه‌های سازمان راهداری نشان از کاهش قابل توجه رفت و آمدها در محورهای مواصلاتی اطراف پایتخت دارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir پس از آنکه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه حرکت از سمت کرج به مرزن‌آباد در جاده چالوس و از آبعلی و رودهن به سمت آمل در جاده هراز به شدت سنگین شد و این موضوع به ثبت سفرهای بیش از ۲۰ ساعت از سوی مسافران از تهران به سمت استان‌های شمالی کشور انجامید حالا نقشه‌ها حاکی از ترافیک نسبتا روان در جاده‌های شمالی دارد.

روز گذشته و به دنبال آغاز موج اصلی بازگشت از سفرهای عید فطر به سمت تهران جاده‌های اصلی منتهی به پایتخت با ترافیک سنگین روبه‌رو شدند، اما این روند از صبح امروز فروکش کرده است.

نقشه‌های سازمان راهداری نشان از آن دارد که در حال حاضر ترافیک در محور چالوس از سمت کرج به مرزن‌آباد به طور کامل روان بوده، اما از شمال به جنوب در برخی نقاط نیمه سنگین گزارش می‌شود.

براین اساس، در حدفاصل مرزن‌آباد به کندوان، گچ‌سر به سد کرج و از سد کرج تا بیلقان ترافیک نیمه سنگین است.

در جاده هراز نیز وضعیت مسیر از جنوب به شمال به‌طور کامل روان بوده و ترافیک از شمال به جنوب تنها در حدفاصل گرزنک تا پلور و از پولور تا آبعلی نیمه سنگین است.

در نقطه اتصال دو جاده هراز به فیروزکوه یعنی شهر قائمشهر نیز حدفاصل این شهر تا ساری ترافیک نیمه سنگین گزارش شده و وضعیت راه‌ها در دیگر نقاط روان گزارش می‌شود.

وضعیت راه‌های استان گیلان به حالت روان نزدیک شده است. در آزادراه قزوین به رشت جز در نقاطی که به دلیل محدودیت کارگاه‌های جاده‌ای ترددها محدود است، در دیگر نقاط جاده ترافیکی روان را به خود می‌بیند.

وضعیت راه‌های استان قم نیز به حالتی روان نزدیک شده و در حال حاضر آزادراه تهران – قم هیچ معضلی و گره ترافیکی ندارد. تنها براساس اطلاعات سازمان راهداری جاده گرمسار به قم ترافیکی نسبتا سنگین را پشت سر می‌گذارد.

راه‌های استان قزوین نیز به حالت روان بازگشته و در حال حاضر آزادراه کرج – قزوین ترافیک خاصی را تجربه نمی‌کند. تنها در محدوده پل حصارک تا گلشهر ترافیکی نیمه سنگین گزارش شده است.

وزارت راه و شهرسازی وضعیت ترددها را در ۲۴ ساعت گذشته در محورهای اصلی کشور را نیز منتشر کرده که این موضوع نیز حکایت از کاهش روند ترافیکی خودروها دارد. در طول این ساعات آزادراه کرج – تهران با ثبت بیش از ۱۴۷ هزار تردد بیشترین سفر را تجربه کرده و پس از آن آزادراه‌های قزوین – کرج، تهران – کرج، کرج – قزوین و زنجان – قزوین قرار گرفته‌اند.

در فهرست ۱۰ محور مواصلاتی پرتردد کشور نیز همچنان راه‌های اتصالی به تهران اصلی‌ترین محورهای پرترافیک بودند و آزاد راه قم – تهران، آزادراه ساوه – تهران و دو جاده جاجرود و تهران و پاکدشت – تهران اصلی‌ترین راه های پرترافیک در این محدوده بوده‌اند.

 

ایسنا

    نظرات