جذب سرمایه‌گذار برای رساندن آزادراه قزوین - رشت به بندر انزلی

جذب سرمایه‌گذار برای رساندن آزادراه قزوین - رشت به بندر انزلی

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از جذب سرمایه‌گذار برای مشارکت با دولت برای رساندن آزادراه قزوین – رشت به بندر انزلی خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir سید حسین میرشفیع در نشست خبری با بیان این مطلب، اظهار کرد: آزادراه قزوین – رشت که کار ساخت آن از سال ۱۳۸۳ کلید خورد در سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری ابتدایی رسید که البته ۱۱ کیلومتر آن برای تکمیل در سال‌های آینده باقی ماند.

وی با بیان این‌که با پیگیری‌های دولت گلوگاه ۳.۲ کیلومتری باقی‌مانده از این آزادراه پنج‌شنبه این هفته باز می‌شود، توضیح داد: این منطقه که کنارگذر شهر منجیل به حساب می‌آید در فاز نخست به بهره‌برداری نهایی خواهد رسید. این بخش که کار بر روی آن از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان منابع اعتباری صرف آن شده است شامل ۱۶۰۰ مترتونل و ۵۳۴ متر پل می‌شود که با وجود سختی‌های اجرای آن به مرحله بهره‌برداری نهایی نزدیک شده است.

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور درباره‌ فاز دوم باقی‌مانده از آزادراه قزوین – رشت نیز گفت: مطالعات مربوط به این فاز نهایی شده، اما با توجه به آنکه مذاکراتی با یک سرمایه‌گذار داخلی برای تکمیل این آزادراه و رساندنش به بندر انزلی صورت گرفته در حال حاضر برنامه‌ریزی‌ها برای نهایی شدن آن ادامه دارد.

میرشفیع ادامه داد: رساندن این آزادراه به بندر انزلی ۴۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری نیاز خواهد داشت که از این رقم ۲۰۰ میلیون یورو را دولت تضمین خواهد کرد و ۲۰۰ میلیون یوروی باقی‌مانده از سوی سرمایه‌گذار به پروژه تزریق می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت آزادراه اراک به خرم‌آباد نیز توضیح داد: خوشبختانه اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته و انتظار داریم در سال آینده قطعه بروجرد تا خرم‌آباد این طرح به بهره‌برداری برسد. همچنین در حال حاضر مذاکرات با یک سرمایه‌گذار داخلی در جریان است تا آزادراهی از کمربندی قم – سلفچگان وارد فاز اجرایی شود و این طرح تا اراک ادامه پیدا کند.

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در پاسخ به سوال ایسنا، درباره آخرین وضعیت پیشرفت آزادراه اصفهان به شیراز نیز تصریح کرد: تاکنون این پروژه ۲۱۰ کیلومتری پیشرفتی ۵۱ درصدی را به ثبت رسانده است. در حال حاضر ۱۵۰ کیلومتر از این پروژه آماده روسازی شده که حدود ۱۰۰ کیلومتر آن روسازی بتنی شده است.

میرشفیع ادامه داد: این آزادراه تا منطقه تنگ خیاره در محدوده شیراز ادامه پیدا می‌کند که با ابلاغ قطعه هفت به پیمانکار به جاده شیراز – سپیدان متصل خواهد شد و البته در فاز نهایی به آزادراه شیراز – بوشهر متصل می‌شود. این پروژه با سرمایه‌گذاری و مشارکت قرارگاه خاتم‌الاوصیا زیر نظر وزارت دفاع انجام می‌گیرد و ما امیدواریم امکان آن وجود داشته باشد که در سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری نهایی برسد.

ایسنا

    نظرات