نجات کشتی سانحه‌دیده در بندر انزلی

نجات کشتی سانحه‌دیده در بندر انزلی

http://www.bananews.ir/مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: یک فروند کشتی ایرانی سانحه‌دیده در بندرانزلی، با کمک نیروهای اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از خطرغرق شدن نجات یافت.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ مهندس «حسین چراغی» در این‌باره گفت: ساعت ۱۱ و نیم شب پنج‌شنبه یک فروند کشتی متعلق مالک ایرانی دارای محموله رول آهن نزدیک لنگرگاه اعلام وضعیت اضطراری کرد و اعلام کرد که کشتی آب‌گرفتی پیدا کرده است.

وی افزود: بلافاصله ظرف ۵ دقیقه ستاد سوانح و مقابله با وضعیت اضطراری تشکیل جلسه داد و ۴ فروند یدک‌کش به محل کشتی حادثه‌دیده اعزام شد و پس از بررسی اولیه وضعیت کشتی و علیرغم شرایط نامناسب دریا و مواج بودن آب با دقت نظر و سرعت عمل کارکنان دریایی و پایلوت رهبر کشتی در شرایط غیرقابل باوری کنار اسکله پهلو گرفت.

چراغی خاطرنشان کرد: بلافاصله برای این‌که کشتی را از حالت اضطرار خارج کنیم جرثقیل به کنار کشتی رفت و شروع به تخلیه بار کشتی کردیم تا کشتی سبک شود و هم‌زمان پمپ تخلیه آب به محل اعزام شده و آب داخل انبار کشتی خارج شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان این‌که این کشتی حادثه‌دیده پس از رفع نقص فنی می‌تواند به دریانوردی ادامه دهد، افزود: سوراخ شدن بالاست تانک‌های کشتی علت نقص فنی بود و قبل از ورود به بندرگاه این اتفاق رخ داده است.

وی ظرفیت این کشتی را ۲۵۰۰ تن اعلام کرد و افزود: جلسه کمیته سوانح در این خصوص برگزار و بررسی‌های کارشناسی انجام می‌شود.

چراغی خاطرنشان کرد: این حادثه هیچ‌گونه خسارت جانی نداشت و به‌علت به موقع وارد عمل شدن ستاد بحران به محموله کشتی نیز خسارتی وارد نشد.

 

ایسنا

    نظرات