جزییات ریزش ساختمان اداری در خیابان گیشا

جزییات ریزش ساختمان اداری در خیابان گیشا

رییس پژوهشکده ساختمان مرکز تحقیقات مسکن، گودبرداری غیراصولی به عمق ۳ متر در زمین ۲۵۰ متری واقع در ضلع شرقی ساختمان را علت حادثه روز گذشته خیابان گیشا عنوان کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ علی بیت اللهی اظهار کرد: روز گذشته بخشی از یک ساختمان ۴ طبقه در خیابان گیشا نبش خیابان ۳۶ فروریخت. کاربری این ساختمان اداری بوده که در آن آموزش موسیقی انجام می‌شد. در این حادثه بیشترین آسیب وارده به ضلع شرقی ساختمان بوده است که ریزش به طور کامل در ان رخ داده است.

وی افزود:  زمان رخداد  ساعت ۹:۴۷ روز ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ و محل آن خیابان گیشا نبش خیابان ۳۶ بوده است.

رییس پژوهشکده ساختمان مرکز تحقیقات مسکن گفت: هنگام حادثه حدود ۴۰ نفر در داخل ساختمان حضور داشتند که برخی از این افراد پس از حادثه خود با کمک دیگران به سلامت از ساختمان خارج شدند؛ آتش‌نشانان نیز حدود ۲۰ نفر از این افراد را به سلامت از داخل ساختمان خارج کردند و فقط یک خانم در زیر آوار مانده بود که آتش‌نشانان در تلاش بودند وی را از زیر آوار خارج کنند.

بیت‌اللهی در تشریح علت حادثه اظهار  کرد: در ضلع شرقی این ساختمان زمینی به وسعت ۲۵۰ متر مربع و به عمق ۳ متر گودبرداری شده بود که به یکباره منجر شد ضلع شرقی ساختمان اداری تخریب شود و ساختمان ریزش نماید. گودبرداری غیر اصولی علت اصلی حادثه ذکر شده است.

به گفته وی، یک زن ۳۵ ساله در زیر آوار گرفتار بود که با تلاش آتش نشانان خوشبختانه زنده از زیر آوار بیرون آمد. ضلع غربی ساختمان سالم است و تیمی از آتش­نشانان نیز مشغول ایمن سازی آن هستند.

ایسنا

نظرات