اهمیت تجهیزات و المان های شهری در حوزه خدمات شهری

اهمیت تجهیزات و المان های شهری در حوزه خدمات شهری

بنانیوز-در حال حاضر ما در زمانه ای زندگی می کنیم که پیشرفت تکنولوژی با سرعت هر چه تمام تر به سمت جلو حرکت می کند. خب طبیعتا در همین باب تولید محصولات مدرن‌تر و به‌روز تر تنها جای تعجب ندارد، بلکه جای خوشحالی هم هست که زندگی انسان به سمت مسیر پیشرفت و تعالی در حال می باشد. اگر کمی زمان را به عقب تر بازگردانیم می بینیم که چهره شهر خیلی ساده تر و کلاسیک تر از امروز بوده است.   در همین راستا بسیاری از شرکت ها محصولاتی را تولید کردند که به زیبایی شهر کمک شایان به ذکری داشته است. یکی از این شرکت ها، شرکت سپهر صنعت آداک می باشد که در زمینه تولید المان های شهری ید طولایی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا چند مورد از محصولات تولید شده در این شرکت را برای شما معرفی کرده و توضیحاتی را در مورد آنها برای شما بدهیم.   [caption id="attachment_81921" align="aligncenter" width="300"]مبلمان شهری مبلمان شهری[/caption]   برج های نوری یکی از برترین المان های شهری برج های نوری هستند که می توانند در زمان تاریکی هوا نقاط وسیعی در شهر را پوشش داده و روشن سازند. برج های نوری نه تنها در سطح شهر بلکه در بسیاری از مکانهای وسیع در شهر  همانند استادیوم ها و مکان های بزرگ ورزشی نیز کاربرد دارند. این وسیله پر کاربرد طوری ساخته شده است که مصرف کمی نسبت به مدل های قبلی یعنی پروژکتور های قدیمی داشته  و کمتر داغ می کنند. برخی از آیتم های تاثیر گذار در ساخت این محصول به ترتیب این گونه می باشد:
  • سنجیدن سرعت باد در منطقه مورد نظر برای نصب
  • تحقیق بر روی پوشش زمین که از چه نوع خاکی تشکیل شده است
  • سنجش بار و وزن برج روشنایی برای ساختار فونداسیونی یا زیرساختی
  • مقاومت سازه در برابر بلایای طبیعی همانند: زلزله، طوفان و ...
  • ساخت برج بر راستای قوانین بین المللی و جهانی
  [caption id="attachment_81922" align="aligncenter" width="300"]برج های نوری برج های نوری[/caption]  
  • تابلو روان LEDیکی از وسیله هایی است که این روزها بر سردر انواع مغازه ها و فروشگاه به‌وفور آنها را می توان ملاحظه کرد. تابلوهای روان LED به لحاظ ساختاری طوری ساخته می شوند که در برابر شوک های الکترونیکی مقاومت خوبی را داشته باشند. اجزای تشکیل دهنده تابلو روان LED مداری از دیودهای پخش کننده نور می باشد که در پلیت به شکل ماتریس طور هستند.مورد بعدی که جالب توجه می باشد این است که تابلو روان LED از زمره خیره کننده ترین راه ها و روش های تبلیغاتی بوده که اکنون در ایران به شکل قابل توجهی از آن استقبال شده است. این وسیله پر کاربرد به صورت تک رنگ، سه رنگ و هفت رنگ به ابعاد خواسته شده توسط مشتری تحویل داده می شود. بدون شک باید اذعان داشت که برج نوری و تابلو روان، تحولی در تجهیزات مدرن شهری هستند.تابلو VMSدر ابتدا بسیاری از علائم راهنمایی و رانندگی در شهرها به صورت کاملا ساده بوده و هیچ حرکتی نداشتند و از این رو کمتر توجهی به خاطر بازتاب نوری که در شب از آنها ساتع می شد، به آنها جلب می شد. حال تابلو VMS  یا همان تابلو پیام متغیر این گونه می باشد که شما بیشتر آنها را در جاده ها دیده و بهتر متوجه می شوید که چه علائمی را به شما نشان می دهند.   [caption id="attachment_81923" align="aligncenter" width="300"]تابلو VMS تابلو VMS[/caption]   تابلو VMS در زمینه کنترل ترافیک بسیار موثر بوده و این نوع علائم را به سه صورت: دستی، مکانیکی و ترکیبی از این دو می تواند نشان دهد. چند نوع از این علامت ها در تابلو VMS به صورت زیر می باشد:
    • فاصله نسبی ترافیکی و تصادفات
    • نگهدرای و تعمیرات در شهر
    • وضعیت جاده ها
    • شرایط دشوار محیطی و منطقه ای
    • وضعیت پل های متحرک
    • توقفگاه برای باسکول ها
    مبلمان شهری یکی دیگر از المان های شهری که از اشکال هندسی و متفاوتی تشکیل شده است، مبلمان شهری می باشد که بیشتر آنها در شهرهای مدرن و امروزی و پارک ها به چشم می خورند. ساختار این محصول دقیقا طبق قوانین هندسی بوده و از مقاومت خاصی نیز برخوردار هستند و برای همین است که در میان سیلی عظیمی از وسایل بیش از همه خودنمایی کرده و زیبایی خود را به رخ می کشند.
[caption id="attachment_81924" align="aligncenter" width="300"]مبلمان شهری مبلمان شهری[/caption]   خرید مبلمان شهری بیشتر توسط شهرداری و ساختمان سازانی صورت می گیرد که می خواهند فضای متفاوت‌تری را نسبت به سایر مکان ها داشته باشند. منبع: http://www.barkhatnews.ir

    نظرات