بررسی سه پروژه عمرانی در جلسه کمیته فنی و توسعه شهری شهرداری تبریز

بررسی سه پروژه عمرانی در جلسه کمیته فنی و توسعه شهری شهرداری تبریز

به گزارش شهریار ، معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز در جلسه کمیته فنی و توسعه شهری ضمن اشاره به اینکه محوریت جلسه، بررسی پروژه های طرح پلان معماری پل عابر گذر در اتوبان پاسداران، طراحی و المان ساعت در مناطق شهرداری و طراحی نما، المان، زیبا سازی، نورپردازی و فضای سبز زیرگذرهای میدان آذربایجان است گفت: در این جلسه تمامی موارد فنی، معماری و سازه ای مورد بررسی دقیق کارشناسان و اعضای جلسه قرار می گیرد.

سامان احمدزاده بیشترین تاکید کمیته فنی، عمرانی شهرداری تبریز در بررسی پروژه ها را طراحی دقیق با پیش بینی تمامی مسائل و مشکلات اجرایی عنوان کرد و گفت: بیشترین توصیه ما در جلسه کمیته فنی این است که به هنگام اجرای پروژه، با توجه به دقیق بودن گزینه انتخاب شده طرح پروژه ها آن ها را به سرعت پیش ببریم.

وی در خصوص پروژه طراحی و المان ساعت در مناطق شهرداری نیز گفت: المان ها و نمادهای شهری برگرفته از فضای فکری حاکم بر تاریخ و هویت شهر است و باید معرف پیشینه آن شهر باشد و همچنین حجم المان، ماندگاری فیزیکی و مفهومی یکی از خصیصه های مهم  آن است که باید در طراحی آن ها مد نظر قرار گیرد.

احمدزاده در ادامه در خصوص پروژه پل عابر گذر در اتوبان پاسداران گفت: این پل برای اتصال پارک ربع رشیدی به عینالی طراحی شده است و اجرای آن موجب دسترسی آسان و بدون حادثه شهروندان خواهد شد.

وی ادامه داد: برای جذب افراد به استفاده از پل علاوه بر ایجاد خلاقیت در طراحی آن، ظریف بودن و مقرون به صرفه بودن و چشم انداز بلند مدت طرح نیز باید مد نظر باشد و همچنین تقویت زیر بنائی پارک های پیرامون این پل جهت جذب افراد صورت گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز در خصوص بررسی طراحی نما، المان، زیبا سازی، نورپردازی و فضای سبز زیرگذرهای میدان آذربایجان نیز گفت: زیبا سازی، اجرای طرح های فضای سبز و نما با لحاظ موارد مرتبط با معماری منظر در محدوده میدان مذبور از جمله موارد مهمی است که در این پروژه باید به آن توجه داشته باشیم.

سامان احمدزاده افزود: جوانب مختلف مرتبط با طرح معماری منظر باید از نظر محاسبات ایمنی، زیباسازی و نقش خدماتی و فضای سبز، با در نظر داشتن جایگاه مهم پروژه طراحی شود.

در تداوم جلسه مشاورین طرح ها به ارائه واریانت ها و توضیحاتی مبسوط در خصوص پروژه های مذبور پرداختند و اعضای کمیته نیز ضمن بررسی وضعیت کلی طرح ها پیشنهادات و نکته نظرات خود را در این خصوص ارائه کردند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات