پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی یک رسانه در شهر تهران می باشد

به موازات استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمامی ابعاد حيات بشری، جهان به سرعت در حال تبديل به يک جامعه اطلاعاتی است. امروزه امکان دستيابی به اينترنت و استفاده از منابع اطلاعاتی در تمامی جوامع بشری روندی تصاعدی را طی می‌کند و جوامع مختلف هر يک با توجه به زيرساخت‌های متعدد ايجاد شده از مزايای فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده می‌کنند. رشد شکاف ديجيتالی بين کشورهای توسعه يافته و در حال توسعه، جوامع شهری و روستائی، شهروندان ماهر و آموزش ديده و فاقد مهارت، جای هيچگونه شک و ترديدی در رابطه با تدوين استراتژی ها وتبعيت از سياست‌ها و رويکردهای مناسب برای نيل به يک جامعه مدرن اطلاعاتی را باقی نگذاشته است. تمامی کارشناسان و سياستگذاران کشورهای متفاوت به اين موضوع اذعان نموده‌اند که فناوری اطلاعات و ارتباطات دارای پتانسيل لازم برای توسعه در تمامی ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سياسی است.

وزارت راه و شهرسازی نیز در فضای دیجیتالی شده ارتباطات و برای تسهیل دسترسی شهروندان به اخبار و گزارش‌های این وزارتخانه اقدام به راه اندازي پايگاه خبري اين وزارتخانه كرد. اين پايگاه به طور حتم مي‌تواند جاي خالي یک شبکه پویای گردش اطلاعات در حوزه حمل و نقل، مسکن و شهرسازی را به خوبي پر كرده و پل ارتباطي مديران وزارتخانه با شهروندان و رسانه‌هاي كشور باشد.

روابط عمومی‌ها وظیفه دارند اخبار را از کانال‌ها و مجاری شناسنامه‌دار به شهروندان برسانند و تخطی از این امر به طور حتم امر خطیر اطلاع رسانی را با مشکل مواجه خواهد کرد و شهروندان را مجبور به پیگیری اخبار و اطلاعات از کانال‌های بدون شناسنامه می‌کند؛ کانال‌هایی که اخبار را بر اساس سیاست‌ها و مقاصد خود منتشر می‌کنند. پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همان پایگاه شناسنامه‌دار خواهد بود که شهروندان را در جریان صحیح اخبار قرار خواهد داد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازي به عنوان پایگاه اطلاع رسانی اين وزارتخانه، اطلاعات، خبرها، گزارش‌ها و تحلیل‌ها را از منظر فنی و تخصصی و نگاهی کارشناسانه به مخاطبان ارائه می‌کند. اطلاع رسانی دقیق، صحیح و سریع از حوزه‌های راه، حمل و نقل، مسکن و شهرسازی در سطح ملی، یکپارچه سازی اطلاع رسانی در وزارت راه و شهرسازی، انتشار ویژه نامه‌ها و نشریات تخصصی و عمومی و ... از مهمترین زمینه‌های فعالیت این پایگاه خبری خواهد بود. با توجه به اینکه این پایگاه وظیفه گردش اخبار درون و برون سازمانی را برعهده خواهد داشت از نظرات و نگاه‌های شهروندان و منتقدان چشم پوشی نخواهد کرد. این پایگاه نقد و نظر کارشناسان، مسئولان و مردم را برای اطلاع مدیران وزارت راه و شهرسازی دریافت و به عنوان پل ارتباطی در جهت پیگیری رفع مشکلات و نقاط ضعف گام برخواهد داشت. گام‌هایی که نتایج آن به صورت گزارش‌های خبری و تحلیلی ارائه خواهد شد.

اهداف پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اطلاع رسانی دقیق، صحیح، سریع و به روز از تحولات حوزه حمل و نقل، راه، مسکن و شهرسازی در چارچوب منافع ملی
ایجاد یک پایگاه خبری شناسنامه دار برای تسهیل دسترسی دانشگاهیان، مدیران، شهروندان و رسانه ها به اخبار حوزه وزارت راه و شهرسازی
ایجاد فضای مناسب برای نقد و نظرهای کارشناسی
ایجاد فضای مناسب برای انتقال نظرات نمایندگان خانه ملت درباره نقاط ضعف و قوت وزارت راه و شهرسازی
ایجاد فضای مناسب برگزاری کرسی‌های نقد و بررسی در حوزه حمل و نقل، راه، مسکن و شهرسازی
انتشار اخبار و اطلاعات تخصصی به صورت دسته بندی‌های موضوعی و پرونده‌ای با سلیقه و گرایش‌های مخاطبان
جذب شهروند خبرنگار در سطح کشور برای مشارکت هر چه بیشتر شهروندان در اطلاع رسانی و سهیم بودن آنها در بیان نقاط ضعف و قوت وزارتخانه
انعکاس مشکلات شهروندی در نقاط مختلف کشور به مدیران وزارت راه و شهرسازی و تلاش برای احقاق حقوق شهروندی
توجه ویژه به خبرها و اطلاعات خارج از مرکز (تهران) و اولویت بخشی به اطلاعات و اخبار سایر استان‌ها
تهیه و تدوین تصاویر و فیلم‌های مرتبط با حوزه حمل و نقل، راه، مسکن و شهرسازی
ارائه بسته‌های خبری منحصر به فرد برای اولین بار در رسانه‌های کشور (تلاش می‌شود هر خبر شامل متن خبر، گزارش تصویری، فیلم یا صدا باشد)
ارائه اطلاعات فنی به روز برای کارشناسان حوزه حمل و نقل، راه، مسکن و شهرسازی
ایجاد اولین دانشنامه الکترونیکی در حوزه حمل و نقل، راه، مسکن و شهرسازی
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اخبار و اطلاعات تولیدی خود را به صورت موضوعی و در قالب گروه‌های خبری حوزه های حمل و نقل، مسکن و شهرسازی، شركت‌ها و استان‌ها منتشر می‌کند. هر یک از این سرویس‌ها شامل زیر سرویس‌هایی خواهد بود. نرم افزار این پایگاه امکان بهره برداری از یک جستجوی پیشرفته به منظور دستیابی به اخبار موضوع بندی شده را فراهم می‌سازد.