اجراي تخصصي گچ و  سيمان پاششی با دستگاه PLASTER PUMPING

(پليمري ،ميكرونيزه)

برتري رايگان به دست نمي آيد و نياز مند تلاش است

كشورهاي پيشرو در جهان مدت هاست كه از گچ به صورت ساده استفاده نمي كنند و اين اتلاف منابع را تنها براي كشورهاي در حال توسعه باقي گذارده اند اما بهره بردن از گچ فرآوري شده كه با نام هايي مانند گچ پليمري يا گچ پاششي نيز مشهور شده، نياز به ماشین آلات خاصی دارد كه پوششي از گچ را بر ديوار بيافشاند. استفاده از فناوری گچ پاششی براي کشور ما كه هم بدنبال ساخت و ساز انبوه و صنعتی است و هم دومين توليدكننده گچ در دنياست اهميت بسيار دارد.

ایران عزیز ما به تدریج وارد بازار گچ هاي فرآوري شده گردیده است. اكنون مي توان استفاده از اين فناوري را در برخي از شركت های ساختمانی ديد كه بيشتر از هزينه ی تمام شده پروژه ها به ارزش افزوده و تکنولوژی های روزآمد و سرعت بیشتر مي انديشند.شرکت مهندسی "کوشا پایابنا"نیز همگام با بروزرسانی عملیات عمرانی خود از این فناوری جهت اجرای نازک کاری در ساختمان های مختلف بهره می برد.  از تکنولوژی گچ پاششی بيشتر در ساخت و ساز هاي بزرگ و انبوه سازی استفاده مي شود لیکن براي کلیه پروژه های ساختمانی کاربرد دارد.

سبك سازي، سرعت و کیفیت دراجرا ،صرفه جویی در زمان، پيشگيري از اتلافمنابع و مصالح وبازگشت سریعتر سرمایه از مزيت هاي استفاده از تکنولوژی گچ پاشي است به ويژه آنكه مي توان از اين روش در ایجاد پارتيشن های سبک(غیر باربر) نيز بهره برد..

*مشخصات گچ ميكرونيزه پا ششي (جت گيپس jet gips)

براي استفاده از اين گچ از دستگاه هاي گچ پاش استفاده ميشود.

1)سرعت بالا در اجرا(در حدود 200 متر مربع در روز).

2)وزن کمتر بد ليل وجود پرليت،استحکام بالاتر، مقاوم در مقابل خش،

3)دير گيربودن، مدت اوليه زمان گيرش 100 دقيقه ميباشد،

4)قابليت انعطاف پذيري بالا نسبت به گچ معمولي.

5) اين گچ پس از پاشش همانند بتن سخت و مقاوم مي شود . بستري بدون موج و داراي سطحي صاف مي باشد.

6) در مقابل رطوبت مقاوم بوده وهمچنين تا حد قابل ملاحظه اي در مقابل حرارت مقاومت نشان مي دهد.

7) بااستفاده از اين گچ،مرحله گچ و خاک در ساختمان حذف مي شود.

8)در اين روش گچ در يك مرحله مستقيماَََ َبر روي مصالح سقف (تيرچه و بلوك)يا سقف كاذب(رابيتس) اجرا ميگردد.

9) بر روي متريال مختلف از جمله آجر، بتن ، فوم ، سفال ، سيمان و ليکا و هبلکس قابل اجرا بوده و تا ضخامت 10 سانتيمتر قابليت اجرا دارد.

10) اين