مدیر کل مدیریت بحران خوزستان : بحران های خوزستان ریشه زیست محیطی دارند

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان : بحران های خوزستان ریشه زیست محیطی دارند

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: جزیره ای نگاه کردن به مسایل و بخشی نگری، استان را به مرحله ای رسانده که هر ۲۴ساعت یک بحران را تجربه می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران خوزستان کیامرث حاجی زاده روز سه شنبه در جلسه انتقال گاز یاداوران خلیج فارس از اراضی نیشکر  اظهار داشت: اکثر بحران های استان ریشه زیست محیطی دارد چراکه پیوست های زیست میحطی پروژه های کلان کشور  به خوبی صورت نگرفته است.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به اهمیت صنعت یشکر در حوزه برداشت سبز و ایجاد اشتغال پایدار توضیح داد: وقتی نیشکر را در استان طراحی کردند برای ذهاب آن فکری نکردند که همین امر موجب بروز مشکل شد.

وی ادامه داد: در حوزه نفت روز به روز میادین نفتی،گازی و پتروشیمی را گسترش می دهند ولی فکری برای فلرهای نفتی که موجب آلودگی میشوند نمی کنند.

حاجی زاده بیان کرد: در معضلات به وجود آمده سیستم محیط زیستی خوب عمل نکرده است چراکه اگر محیط زیست به جد پای کار  می آمد و تحت تاثیر لابی ها و مسایل داخلی قرار نمی گرفت الان وضعیت ما این گونه نبود.

وی گفت: اراضی نیشکری که قرار است لوله های گاز از میان آن عبورکند اراضی ملی محسوب می شوند و کسی سندی مبنی بر خرید و فروش یا مالکیت آنها ندارد، اما معارضان وجود دارند و لوله هایی که قرار است از آن  عبور کند امکان دارد کانال های آب را قطع کند که موجب ایجاد مشکل می شود لذا لازم است با این موضوع به صورت کارشناسی و علمی و تفاهم برخورد شود.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به ایمن سازی لوله هایی گازی که از اراضی کشاورزی عبور می کنند بیان کرد: اگر این لوله ها موجب ایجاد مشکلی شوند تا کیلومترها خطر اشتعال و انفجار به همراه دارند و می تواند برای روستاییان مشکل ایجاد کند.

وی ادامه داد: باید لوله های گاز با روش  تعمیق از اراضی کشاورزی عبور داده شوند و به صورت کارشناسی این مساله از طریق کارشناسان فنی حل شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات