جذب نیروهای محیط بان جدید تا پایان سال جاری

جذب نیروهای محیط بان جدید تا پایان سال جاری

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست از جذب نیروهای جدید محیط بان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش "پارما" از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سرهنگ جمشید محبت خانی در برنامه روی خط خبر، در شبکه خبر با تقدیر از عملکرد شبانه روزی و مخلصانه نیروهای محیط بان گفت: ما در حال حاضر ۴۰درصد از سقف چارت خود را در اختیار داریم. البته با پیگیریهایی که سازمان محیط زیست انجام داد و با همکاری سازمان استخدامی کشور، امسال مجوز جذب و به کار گیری۳۰۰محیط بان به سازمان داده شد. بر اساس این مجوز تا ۵سال تعداد محیط بانان تا ۸۰درصد چارت سازمانی ، یعنی دو برابر وضع موجود رشد خواهد داشت .
وی ادامه داد: ۷۴۰۰نفر، سقف چارت سازمانی سراسر کشور است که در حال حاضر۳۴۰۰نفردر خدمت داریم. یعنی از ۶۰۴ پاسگاهی که باید باشد ۱۴۰ پاسگاه خالی است. ما این کسری را به دو صورت حل میکنیم. اول اینکه تعدادی سرباز از ستاد نیروهای مسلح به ما دادند که در حال حاضر فقط یک مسکن است زیرا بنا بر این نیست که استفاده از سرباز ها مداوم باشد. اما با قولی که داده شده و با تحقق این سه هزار نفر طی ۵سال خیلی از چالش ها مرتفع خواهد شد . دوم به کار گیری ۳۰۰ نفر ظرفیت استخدام امسال است که تا حدودی کسری نیروی ما را جبران می کند .
فرمانده یگان حفاظت ادامه داد: از این هفته آگهی استخدام در روزنامه های کثیر الانتشار چاپ می شود و امیدواریم بتوانیم تا قبل از عید مراحل مربوط به جذب نیرو و آموزش نیروهای جدید را انجام داده و آنها را به جمع محیط بانان اضافه کنیم .
وی درباره شرایط استخدام گفت: حداقل مدرک دیپلم و شرایط فیزیکی مناسب مورد تایید از جمله شرایط استخدام است. همچنین ما سه برابر ظرفیت پذیرش مرحله اول می دهیم تا با بررسی نیروهای مورد نیاز ۳۰۰نفر جذب شوند .
محبت خانی با تاکید بر اینکه محیط بانی شغل بسیار سختی است به شیفت های طولانی محیط بانان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شیفت های محیط بانان بسیار طولانی است و کسانی که داوطلب می شوند باید بدانند که شرایط آسانی نیست . البته به یاری خدا با جذب نیروهای جدید و افزایش محیط بانان سعی داریم تا این میزان ساعات شیفت حداقل به ۵۰/۵۰برسد و بتوانیم به مرور به ۲۴ساعت شیفت ۴۸ ساعت استراحت برسانیم .
وی از بیمه شدن محیط بانان خبر داد و گفت: سال آینده همه محیط بانان را در ابعاد مختلف بیمه خواهیم کرد .
فرماده یگان حفاظت گفت: در خصوص تجهیزات محیط بانان نیز باید بگویم هرجا بتوانیم ارتباط چهره به چهره محیط بانان با متخلفین را که همه مسلح هستند، کاهش دهیم، تجهیزدر دستور کار است. بودجه مستقل یگان نیز حل شد اما متاسفانه در حال حاضر بودجه های محیط بانان استانی بوده و یکسان نیست. از همینجا از استانداری ها خواهش میکنم به این حوزه که میراث آیندگان را پاسداری می کنند، بیشتر توجه کنند.محیط بان محیط زیست را پاسداری می کند، از آب و خاک و هوا نگهبانی می کند تا انسان و گیاه و حیوان حیاطش دچار چالش نشود. محیط بانان باید از قدرت قانونی برخوردار باشند که با هرکسی که بخواهد نسل امروز و آتی را دچار مشکل کند، مبارزه کنند .
وی در پایان گفت: در این یکسال بسیاری از مشکلات حل شد. از مردم می خواهم به خاطر خودشان و فرزندانشان پاسدار حیات وحش و گونه های ژنتیکی باشند .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات