استاندار خراسان رضوی: توسعه مسیرهای ترانزیتی و جاده های منتهی به مشهد نیاز جدی استان است

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی؛ علیرضا رشیدیان در جلسه ای با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و جمعی از مدیران استان در بررسی وضعیت طرح های اولویت دار حوزه حمل و نقل استان افزود : امروز اقبال برای زیارت مضجع منور رضوی و سفر به مشهد الرضا (ع) روز به روز در حال افزایش است چنانکه سال گذشته بالغ بر ۳۰ میلیون زائر و مسافر به استان سفر کردند.
وی عنوان کرد : با توجه به شرایط اخیر و افزایش تفاوت نرخ ارز و ریال، حضور گردشگران و زائران مسلمان خارجی بویژه کشورهای همسایه برای زیارت بارگاه منور رضوی رشد قابل توجهی دارد و در این میان افزایش نرخ بلیت هواپیما موجب گرایش مسافران و زائران در سفر به مشهد از طریق جاده ای و در مرحله بعد ریلی است.
وی افزود : با توجه به این حجم ترددها در محورهای جاده ای بین شهری و آزادراه های استان امروز نیاز است این مسیرها توسعه و ارتقا یابد.
وی تصریح کرد: توسعه ظرفیت های ریلی و نیز اجرای باند سوم فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به دلیل حجم مباحث ترافیکی و ضرورت نیاز پروازی و مشکلاتی که هم اکنون از نظر آلودگی های صوتی و هوا برای مشهد در بر دارد از جمله ضرورت ها و پروژه های دارای اولویت استان است.
به گفته وی ، با توجه به اینکه مطالعات اولیه باند سوم انجام شده و کلیات آن مصوب شده نیاز است سریعتر این پروژه به مرحله انتخاب پیمانکار رسیده و عملیات اجرایی آن آغاز شود که خدمتی بزرگ برای مردم و شهر مشهد است .
وی در ادامه با بیان اینکه خراسان رضوی گذرگاه مهمی در حوزه ترانزیتی کشور محسوب می شود ، گفت : امروز بیش از ۵۰ درصد ترانزیت ریلی کشور از مرز سرخس و حجم قابل توجهی از ترانزیت شمال – جنوب و شرق به غرب کشور از مرزهای استان چون دوغارون ، لطف آباد ، سرخس و بخشی هم از باجیگران عبور می کند و با توجه به این حجم تردد و حفظ و افزایش این ظرفیت نیازمند بهبود و اصلاح و ارتقا این مسیرها و جاده های منتهی به مرز هستیم .
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر آن امروز پروژه های ریلی مهمی در استان آغاز شده چون برقی کردن قطار مسیر مشهد – تهران، قطار برقی مشهد – گلبهار – چناران ، قطار مشهد گرگان ، خط آهن خواف – هرات که تا ایستگاه جنو در افغانستان به انجام رسیده است.
وی تصریح کرد: این مسیرها با توجه به افزایش روز افزون جمعیت مسافری و نیز ضرورت های توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه و نیز استان های همجوار بیش از هر زمان ضرورت دارد ، سریعتر تکمیل و انجام شود و مردم از خدمات آن بهره مند گردند.
وی ادامه داد : در واقع نیازمند آن هستیم که هم در حوزه ریلی و هم جاده ای توجه ویژه ای به خراسان رضوی شود استانی که در حوزه راههای روستایی با ۳ هزار و ۳۰۰ آبادی که بیش از دو هزار مورد آن بالای ۲۰ خانوار است نیازمند ارتقا مسیرهاست.
رشیدیان در ادامه با اشاره به اینکه پیمانکاران استان در حوزه پروژه های عمرانی با وجود همه مسائل ، مشکلات و مطالبات با قوت و تلاش مضاعف به کار خود ادامه می دهند ، گفت : مسائل آنان را در جریان سفر اخیر دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کردیم  امروز نیاز است بسته حمایتی از پیمانکارات در مقابله با تحریم ها سریعتر به نتیجه و اجرا برسد .
وی عنوان کرد: از این طریق با توجهی که می شود راهی برای تقویت و تداوم فعالیت پیمانکاران که سربازان خط مقدم تهاجم اقتصادی دشمن هستند، داشته باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در این جلسه قولهایی برای تخصیص منابع و تامین نیاز اعتباری برخی از پروژه های دارای اولویت و مهم استان داد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات