تغییر معاونین «شهرهای جدید» و«بافت فرسوده»

تغییر معاونین «شهرهای جدید» و«بافت فرسوده»

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی در دو حکم جداگانه، دو معاون خود در حوزه مسکن و ساختمان را منصوب کرد.
بر این اساس، درحکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی محمد سعید ایزدی به عنوان معاون وزیر و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران منصوب شد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عباس آخوندی دراین حکم آورده است: امید است با استفاده از تجارب طولانی دو دهه گذشته در داخل کشور و بهره‌گیری از تجارب گسترده و متنوع جهانی، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده را به بستری برای ارتقای کیفیت زندگی و معماری درون شهرها و احیای اعتلای میراث ارزشمند شهرسازی و معماری گذشته و توسعه فرهنگ محله محوری تبدیل کرده، ضمن توجه به حفظ حقوق و هویت شهروندان و جلب مشارکت ذی‌نفعان، مبانی حقوقی و ثبتی لازم برای تسهیل امر مشارکت بخش خصوصی در تجمیع و نوسازی را فراهم کنید.
در ادامه حکم آمده است: همچنین برنامه‌های توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی را سرعت بخشیده و با هماهنگی معاونت شهرسازی و معماری با اتخاذ تدابیر لازم از توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کنید.
نریمان به جای رستمیان
همچنین درحکم دیگری، وزیر راه و شهرسازی، محسن نریمان را به عنوان معاون وزیر و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید منصوب کرد.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، عباس آخوندی دراین حکم آورده است: امید است با بهره‌گیری از حداکثر توان علمی و حرفه‌ای موجود کشور، از بستربکر شهرهای جدید برای الگوسازی در شهرسازی و معماری و به کارگیری آخرین دستاوردهای فناوری در آماده سازی و تاسیسات زیربنایی و اعمال سیاست‌های شهرسازی مبتنی بر پیشینه‌سازی رفاه و کیفیت زندگی شهروندان و توسعه پایدار و صرفه‌جویی در مصرف انرژی استفاده کرده و با هماهنگی معاونت شهرسازی و معماری به تعادل بخشی در اسکان جمعیت بر اساس طرح‌های کالبدی ملی و منطقه ای کمک کرده و با اغتنام فرصت از ادغام وظایف راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در یک وزارتخانه واحد، تامین سیستم حمل ونقل امن و سریع و ارزان بین شهرهای جدید و شهرهای مادر را وجهه همت خود قرار دهید. در پایان این حکم آمده است: توفیق روز افزون جنابعالی را از خداوند متعال مسئلت دارم.
به گزارش «دنیای اقتصاد» دو معاون تازه منصوب شده، وظایف به مراتب سنگین‌تر از سایر معاونین وزیر راه و شهرسازی به دلیل حساسیت فوق‌العاده بالا در بافت فرسوده و همچنین شهرهای جدید، دارند.

    نظرات