جاده خلخال ، گیوی سال آینده تکمیل می شود

جاده خلخال ، گیوی سال آینده تکمیل می شود

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اردبیل، علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از عملیات اجرایی پروژه احداث جاده جایگزین محدوده رانشی گیوی به خلخال افزود: عملیات اجرایی جاده جایگزین که چند ماه پیش به علت رانش کوه و جاده مسدود شده بود پس از انجام مطالعات لازم توسط مهندسان مشاور و تهیه نقشه اجرایی به پیمانکار واگذار و عملیات اجرایی آن نیز شروع شده است.

وی گفت: شرکت آلتایی که از پیمانکاران فنی و بومی استان می­باشد با بکارگیری سه دستگاه بولدوزر ۱۵۵، دو دستگاه بیل مکانیکی و تعداد مکفی از سایر ماشین­آلات سنگین و نیمه سنگین راهسازی ، عملیات اجرایی پروژه را شروع نموده و علی­رغم شرایط جوی نامناسب در منطقه و در کمتر از ۲۰ روز گذشته ، عملیات خاکی پروژه بیش از ۲۰درصد پیشرفت داشته است.

یوسف زاده اظهارداشت: طول واریانت اجرایی ۱/۵ کیلومتر بوده که دارای ۲۰۰هزار متر مکعب عملیات خاکی ، ۴دستگاه ابنیه فنی ، روسازی و ایمن­سازی پروژه می­باشد که با برآورد اولیه ۴۰ میلیارد ریال احداث می­گردد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: راه ارتباطی شهر گیوی به خلخال از چند ماه پیش به علت رانش کوه و تخریب جاده در حد فاصل آبگرم کوثر تا روستای ایلوانق مسدود شده و هم اکنون تردد خودروها از خلخال به کوثر و بالعکس از طریق جاده دسترسی قدیم به آبگرم صورت می­گیرد.

وی تصریح کرد: در صورت بارش سنگین برف تردد از مسیر فعلی در این محور بدلیل وجود شیب زیاد ، قوسهای تند و مسیر باریک برای خودروهای سنگین و حتی در مواردی برای خودروهای سبک نیز غیر ممکن خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات