افتتاح پل روگذر شهید نقدعلی پیران اردبیل با حضور معاون عمرانی وزیر کشور/ تاکید جمالی نژاد بر بهره گیری مدیریت شهری از سامانه های‌ حمل و نقل هوشمند برای روان سازی ترافیک

افتتاح پل روگذر شهید نقدعلی پیران اردبیل با حضور معاون عمرانی وزیر کشور/ تاکید جمالی نژاد بر بهره گیری مدیریت شهری از سامانه های‌ حمل و نقل هوشمند برای روان سازی ترافیک

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به ضرورت ساماندهی ترافیک در شهرهای بزرگ گفت: سیستم‌های حمل و نقل هوشمند با به کارگیری فناوری های کنترلی اطلاعات، تاثیر زیادی در بهبود و اصلاح عملیات شبکه حمل و نقل شهری دارند و ضروری است شهرداری ها به نحو مطلوبی از این سامانه ها برای روان سازی ترافیک بهره بگیرند.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، مهدی جمالی نژاد که پنجشنبه ۲۳ خرداد در حاشیه آیین افتتاح پل روگذار شهید نقدعلی پیران(داروپخش) اردبیل سخن می گفت،‌ افزود: احداث پل، خیابان های متعدد اصلی و فرعی به تنهایی نمی تواند در حل مشکلات ترافیکی شهرها موثر باشد بلکه بهره گیری همه جانبه از خدمات حمل و نقل هوشمند و بهره گیری از تمام سامانه های حمل و نقلی بالاخص حمل و نقل پاک می تواند زمینه رشد و توسعه همه جانبه شهرهای بزرگ و مراکز استانها را بهبود بخشند.

وی با بیان اینکه سیستم‌های حمل و نقل هوشمند امکانات مناسبی را به کاربران و مسافران برای اتخاذ تصمیم بهتر و مناسب‌تر و به منظور افزایش کارآیی و ایمنی، جلوگیری از اتلاف وقت، هزینه وانرژی ارایه می نماید، اظهار کرد: این سیستم ها ابزارها و مولفه‌هایی نظیر سیستم‌های اطلاع رسانی ترافیک، دوربین‌های کنترل سرعت، مجموعه‌های کنترل محدوده ترافیک، سیستم‌های خودکار عوارض، سیستم‌های پرداخت الکترونیک، اطلاع رسانی های مختلف به متقاضیان سفرهای شهری با وسایل حمل و نقل عمومی و .... را در اختیار مدیریت شهری و شهروندان قرار می دهد و باید ضمن توجه به تجارب جهانی، این سیستمها را با توجه به نیازهای بومی، به کار گیریم و روز به روز آنها را تکمیل نماییم.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور همچنین در آیین افتتاح پل روگذار شهید نقدعلی پیران(داروپخش) اردبیل با بیان اینکه مشارکت مردم پیش زمینه توسعه شهری است،‌ گفت: مسئولان شهری با برخورد صمیمی می توانند مشارکت های مردمی و جذب سرمایه گذاران را در توسعه شهری به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه بدون جلب مشارکت های مردمی هیچ پروژه ای به سرانجام نمی رسد گفت: رشد، ترقی و جهش شهری از لحاظ عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بدون جلب نظر و اعتماد مردم امکان پذیر نیست.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: اگر مجموعه شورای شهر، شهرداری و دستگاه های اجرایی شبانه روزی تلاش کنند اما به مشارکت و اعتماد مردم توجه نداشته باشند، قطعا پروژه ها با شکست مواجه می شوند.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: مسئولان شهری با جذب سرمایه گذاران و تکریم آنها می توانند دیواری بی اعتمادی بین مردم و خود را از میان بردارند و پروژه های عمرانی نیز با موفقیت به سرانجام می رسد.

وی همچنین گفت: اعتبارات ویژه ای در قانون بودجه سال ۹۸ برای شهرداری‌ها در ارتباط با بحث مدیریت پسماند، حمل و نقل شهری و باز آفرینی شهری در نظر گرفته شده است.

در ادامه طی مراسمی که با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور، بهنام جو استاندار اردبیل، نمایندگان مجلس و جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد پل شهید نقدعلی پیران( داروپخش ) به دست مادر گرانقدر شهید پیران افتتاح شد‌.

حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل در این مراسم گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۴ شروع شده و برای تکمیل آن ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: طول کامل پل ۷۴۶ متر، اسکلت آن به صورت بتن آرمه و شامل ۱۲ پایه با ۱۴ دهنه، ارتفاع ۸ متر و عرشه متشکل از ۳۸ عدد تیر بتنی تنیده ۳۲ متری و ۵۹ عدد تیر بتنی ۲۲۱ متری است.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور و استاندار اردبیل همچنین از روند اجرایی پل قدس اردبیل نیز بازدید کردند.

طول این پل ۲۰۹۹ متر و عرض آن ۲۰ متر است و تاکنون ۲۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات