فساد آموزشی نقطه عطف تحلیل در جامعه

آیا تاکنون کلمه ” نمره دادن” را شنیده اید؟ یقناً کسانیکه دانشجو بوده اند و هستند با این کلمه آشنایی کامل دارند، گرفتن نمره از طریق روابط در برخی از دانشگاه ها توسط استادان امری بسیار عادی شده و به حدی رسیده است که اگر چنانچه استادی در چنین امر ناجوانمردانه ای که منشاء ترویج بی سوادان تحصیل کرده می باشد همکاری نکند در ویترین اتهام اکثریت دانشجویان قرار می گیرد.

فساد آموزشی جزو خیانت های پنهان جامعه قرار دارد که اولین تیشه ها را بر ریشه یک جامعه می زند و مسبب ظهور پزشکان و مهندسین بی سوادی می شود که با افتخار در برخی از ادارات و ارگانها از طریق همان روابطی که نمره گرفته اند به پست و مقام می رسند.

امروزه بهتر است که بگوییم باید برخی از دانشگاه ها را در بازار ساخت چون این اماکن علمی محل کسب درآمد برای برخی از دلالان شده اند، متاسفانه اخذ مدرک دانشگاهی برای برخی از دانشجویان بسیار عادی شده است چراکه آنان برای نوشتن مقاله با پرداخت پول اقدام و مقاله آنها تهیه و آماده چاپ می شود در واقع می توان گفت؛ این مقوله در بسیاری از مقاطع دانشگاهی به وفور مشاهده می شود و با پرداخت هزینه، پایان نامه کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی رساله دکترای دانشجویان برایشان ارسال می گردد و با افتخار لقب مهندس، حقوق دان و دکتر را شایسته خود می دانند.

جالب است بدانیم که برخی از دانشجویان امروزی، کارمندانی هستند که در برخی از سازمانها و ادارات پست های اداری و مدیریتی دارند که تعدادی از آنان به راحتی از طریق روابط اداری نمرات بالایی را کسب می کنند و به درجه تحصیلی بالاتری از طریق پلکان فساد آموزش نایل می شوند. غافل از آنکه در کنار آنها فرزند کارگر بی بضاعتی وجود دارد که شبانه روز کار می کند تا بتواند شهریه فرزند خود را بپردازد، تا مبادا نیمه راه بدلیل مشکلات مالی ترک تحصیل کند و انگشت نمای فامیل شود، از آنطرف دانشجویی که شبانه روز تلاش می کند و زحمت می کشد تا بتواند نمره خوبی را کسب کند تا با افتخار بر توانمندی خود نسبت به دیگران ببالد.

فساد آموزشی که بصورت خاموش در حال گسترش هست قطعاً افراد بی سوادی را تقدیم جامعه می کند. جاده ها و پل های نا ایمن که براثر کوچکترین حادثه غیر مترقبه از بین می روند و پزشکانی که عهد و پیمان خود را می شکنند تاجایی که بیماران را به کام مرگ می برند و خانواده ای را داغ دار می کنند را می توان به گسستی در دوران آموزش نسبت داد.

براستی مجازات فساد آموزش چیست؟

فساد آموزشی و مالی سرچشمه رواج جامعه ایست که در آن مدیران و مسئولین خودخواه را بر جامعه خواهی غالب می کند بطوریکه  منافع مردم مغلوب فدای هوا و هوس های ناخردمندانه برخی از مسئولین در جامعه می شود. آگاه باشیم که فساد آموزشی بخشی از “حق الناس” است و خداوند از “حق الناس” نمی گذرد.

حمید یوسفی

عضو شورای شهر زاهدان

۲۵ آذر ماه ۱۳۹۷

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر زاهدان

    منبع خبر

    شورای شهر زاهدان

    شورای شهر زاهدان یک شورای شهر در شهر زاهدان می باشد

      نظرات