سرانه فضای سبز منطقه ۱۰ مشهد با احداث ۵ بوستان جدید دو مترمربع افزایش  ...

سرانه فضای سبز منطقه ۱۰ مشهد با احداث ۵ بوستان جدید دو مترمربع افزایش ...

سرانه فضای سبز منطقه ۱۰ مشهد با احداث ۵ بوستان جدید دو مترمربع افزایش یافت

در شهرهای امروزی افزایش روزافزون منابع آلاینده، جمعیت و رشد نامتوازن تولید خودرو و مصرف سرانه انرژی منشاء تولید آلودگی‌های فراوان زیست محیطی است؛ از این رو مدیران شهری موثرترین راه را برای تعدیل آلودگی‌‌های هوا گسترش فضای سبز می‌دانند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، بر این اساس افزایش سرانه فضای سبز برای شهروندان به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری شهردار منطقه ۱۰ مشهد قرار گرفت؛ سرانه فضای سبز منطقه ۱۰ مشهد در سال ۹۵ نزدیک به ۶.۵ مترمربع بود که در سال جاری با بهره‌برداری از ۵ پروژه فضای سبز این رقم به ۷.۶۸ ارتقاء یافته است.
همچنین روز گذشته ۳ پروژه فضای سبزی شهری در منطقه ۱۰ مشهد با حضور شهردار مشهد مقدس، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، معاونان و مدیران شهرداری مشهد در محل بوستان پرواز واقع در بولوار فرودگاه به همراه دو بوستان دیگر از مناطق ۷ و ۱۱به بهره‌برداری رسید تا گامی باشد برای توسعه بیشتر فضای سبز شهری مشهد
۳ بوستان جدید برای سبزتر شدن مشهد
در این راستا پای صحبت‌های شهردار منطقه ۱۰ مشهد نشستیم تا از آخرین اقدامات زیرساختی در خصوص احداث بوستان‌های خطی و فضای سبز در این منطقه شهری آگاهی یابیم.
حسنعلی رجب‌زاده با اشاره به شناسایی نقاط و محل‌های رها شده در سطح منطقه اظهار کرد: بهترین گزینه به منظور جلوگیری از تجمع معتادان، حشرات موذی و تخلیه زباله و ضایعات، تبدیل زمین‌های بایر به بوستان‌های محلی و ایجاد بستری مناسب و ایمن به منظور استفاده شهروندان است.
وی بوستان‌های شهری را در ایجاد تلطیف هوا و کاهش مشکلات عصر ماشینی مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: بوستان فاطمیه واقع در خیابان راستی حد فاصل بولوار استاد حسابی تا بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (میثاق) با رویکرد ارتقاء سرانه فضای سبز و ایجاد نشاط و شادابی در بین شهروندان روز گذشته به بهره‌برداری رسید.
شهردار منطقه ۱۰ مشهد افزود: این بوستان محلی به مساحت ۲۱ هزار و ۴۳۷ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۴۶۷ میلیون ریال تکمیل شده است.
رجب‌زاده بیان کرد: کف فرش این بوستان با استفاده از سنگ‌های کالار، کوبیک و تایل در مساحت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع به مرحله اجرا درآمد.
وی خاطرنشان کرد: در این پروژه ۱۵۰۰ مترطول سنگ مالون و ۴۳۰۰ مترطول هره چینی به منظور افزایش زیبایی بصری و محافظت از درختان اجرایی شد.
رجب‌زاده کاشت گونه‌های پوششی و پرچینی با نیاز آبی کم از جمله فرانکینیا، زرشک، یوکا، پاپیتال و رز را به جای چمن در این بوستان مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: نصب مبلمان شهری شامل نیمکت و سطل ثابت زباله و ۱۵۰ عدد پایه چراغ از دیگر اقدامات اجرایی در این پروژه است.
شهردار منطقه ۱۰ مشهد مشهد همچنین در خصوص احداث فضای سبز خیابان برادران شهید حسینی گفت: فضای سبز این خیابان حدفاصل خیابان فلاحی ۴ تا ابتدای بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (میثاق) همزمان با سایر پروژه‌ها در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: این بوستان در مساحت ۸۴۰۰ مترمربع و اعتبار ۶ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال با کاشت ۵ گونه از گیاهان کم آب احداث شد.
رجب‌زاده اظهار کرد: در این بوستان گونه‌های پوششی و پرچینی با نیاز کم آبی شامل فرانکینیا، زرشک، یوکا، پاپیتال و رز به جای چمن کاشته شده است.
شهردار منطقه ۱۰ مشهد اجرای شبکه جداسازی آب شرب از خام را در جهت تامین آب مورد نیاز فضای سبز این بوستان در ۲۰۰ متر مکعب از ویژگیهای برجسته این بوستان عنوان کرد و افزود: از سنگ‌های کالار و تایل در کف فرش این بوستان به متراژ ۳۶۶۰ مترمربع استفاده شده است.
احداث بوستان ۲۵ هزار مترمربعی در ورودی مشهد
وی از بهره‌برداری پارک خطی بزرگراه آزادی خبر داد و اذعان داشت: این بوستان حدفاصل بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (میثاق) تا سه راه شاهد به مساحت ۲۵ هزار مترمربع با هزینه ای بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال اجرایی و به بهره برداری رسیده است.
رجب زاده به یک هزار و ۱۰۰ مترمربع کف سازی در این بوستان اشاره و بیان کرد: فضای سبز اجرا شده در این پروژه بالغ بر ۱۷ هزار مترمربع است.
وی خاطر نشان کرد: جداسازی آب شرب از آب خام با مخزن ۲۰۰ مترمکعبی به منظور اجرای آبیاری تحت فشار با هدف حفظ منابع آبی و مدیریت مصرف آب در این بوستان اجرایی شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات