روایتی کوتاه از عملیات آتش نشانان در شش ماهه نخست سال ۹۷

روایتی کوتاه از عملیات آتش نشانان در شش ماهه نخست سال ۹۷

۱۲۵رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، بر اساس گزارش ارائه شده توسط حوزه آمار و اطلاعات سازمان، آتش نشانان و تیم های امداد و نجات نسبت به ارایه خدمات در زمینه پوشش ۶۲۵ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی به شهروندان فعالیت داشتند.

بابک رمضانی رییس سازمان آتش نشانی رشت در ابتدای سخنان خود ضمن ارج نهادن به یاد و خاطره شهدای آتش نشان بخصوص حادثه تلخ پلاسکو روز ۷ مهر را گرامی داشت و برای تمامی آتش نشانان و خدمت گذاران به میهن و مردم، آرزوی توفیق، سلامتی و موفقیت داشت.

وی در ادامه به تشریح  خدمات آتش نشانان در حوزه عملیات ، آموزش و پیشگیری اشاره کرد و گفت: ۳۵۲ مورد حادثه آتش سوزی در شش ماهه نخست سال ۹۷ به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که در این میان مکان های مسکونی با ۵۹ مورد آتش سوزی(۱۴ درصد افزایش نسبت به مشابه سال گذشته) آتش سوزی علفزار و ضایعات با ۲۴۸ مورد و آتش سوزی خودرو و تجاری هر کدام با ۱۸ مورد به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی در ادامه به تلاش آتش نشانان و تیم های امداد و نجات ۱۴ ایستگاه آتش نشانی رشت اشاره داشت و افزود:  در مجموع ۲۷۲ مورد حادثه و خدمات ایمنی به غیر آتش سوزی به سامانه ۱۲۵ گزارش شدکه تیم های امداد و نجات بی درنگ به محل حادثه اعزام شده اند که بررسی این آمار نشان می دهد محبوس شدن در آسانسور و گیر کردن افراد در منزل مسکونی و دیگر اماکن، گیر کردن حلقه انگشتری ، درگیر شدن و محبوس شدن اعضای بدن و  مشاهده دود بیشترین سهم را در میان حوادث داشته است.

رمضانی در ادامه علت آتش سوزی ها را چنین بیان کرد: طبق کارشناسی ها و بررسی های صورت گرفته در آتش سوزی های مسکونی و تجاری ۷۱ درصد آتش سوزی ها بعلت اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسایل برقی اعلام شد.

رییس سازمان آتش نشانی رشت به فعالیت حوزه پیشگیری و آموزش سازمان آتش نشانی رشت اشاره کرد و گفت: در شش ماهه نخست سال ۹۷ بالغ بر ۲ هزار و ۵۵۵ تن از شهروندان از جمله کودکان، نوجوانان و دیگر اقشار جامعه توسط آتش نشانان و کارشناسان امر آموزش ، نکات ایمنی و آتش نشانی را فراگرفتند که این مهم یکی از اهداف اصلی سازمان در جهت فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ ایمنی و آتش نشانی در بین شهروندان است.

رمضانی به صدور ۳۲۴ مورد طرح ایمنی ساختمان، ۱۹۷ مورد بازدید و صدور پایان کار ساختمان و ۲۵۱ مورد بازدید ایمنی از اماکن مختلف از جمله ادارات، کارخانجات و... اشاره کرد و گفت: هدف از بازدید ایمنی از اماکن تجاری، بیمارستان ها، کارخانجات و همچنین تکایا و مساجد که بخصوص در دهه نخست محرم صورت گرفت به جهت پیشگیری از بروز خطرات، آسیب ها و آتش سوزی ها و نیز حوادث برای شهروندان است که این مهم در طول سال و بطور برنامه ریزی شده و مدون انجام خواهد گرفت.

وی در پایان ضمن اشاره به۵۹ مورد آتش سوزی منزل مسکونی در ۶ ماهه نخست سال جاری، افزود: در آتش سوزی های فوق تنها ۲۷ درصد بیمه آتش سوزی بودند که صاحبانشان توانستند جبران خسارت کنند و متاسفانه دیگر شهروندان آسیب دیده با توجه به خسارات ناشی از آتش سوزی  قادر به جبران خسارت نشدند که از این رو به شهروندان توصیه می شود ضمن فراگیری نکات ایمنی و آتش نشانی در منزل و محل کار حتما نسبت به بیمه منزل مسکونی و اماکن تجاری خود توجه و جدیت بیشتری داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری رشت

    منبع خبر

    شهرداری رشت

    شهرداری رشت یک شهرداری در شهر رشت می باشد

      نظرات