توزیع مخازن کارتن پلاست پسماند در مدارس شهر اهواز

توزیع مخازن کارتن پلاست پسماند در مدارس شهر اهواز

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز از توزیع مخازن ۴۰و۱۲۰ لیتری کارتن پلاست مخصوص کاغذ در سطح مدارس شهر اهواز، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد .
محمد رضا قنواتی گفت: طبق آنالیز صورت گرفته بیشترین میزان پسماند خشک از میان زباله های دانش آموزان مدارس، کاغذ باطله و کارتن است
قنواتی با اشاره به اهمیت نقش آموزش در توسعه و ترویج فرهنگ بازیافت افزود: در راستای اهمیت آموزش و ترویج امر بازیافت در سنین کودکی و ضرورت آشنایی کودکان با طرح تفکیک پسماندها از مبداء، آموزشگران بازیافت، همزمان با اجرای برنامه مدون آموزشی بازیافت در سطح مدارس، کتابچه های آموزشی بازیافت نیز توزیع می شود.
وی تصریح کرد: طرحهای دیگری نیز در دست تهیه و اقدام است که بواسطه آن می توان اکثر کاغذ باطله ها و کارتن و مقواهای موجود در سطح شهر، مدارس و ادارات را جمع آوری و در اختیار قرار دادن مخازن ویژه جمع آوری پسماند خشک طبق برنامه زمانبندی شده در سطح شهر اجرا می شود.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند به اقدامات انجام شده این سازمان در دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: این اداره به صورت مستمر و بمنظورآموزش و مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند از مبدا، اطلاع رسانی در خصوص عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف، توزیع مخازن کارتن پلاست و کیسه مخصوص جمع آوری پسماند های خشک خدمات رسانی کرد.
امید است شهروندان با مشارکت هر چه بیشتر در امر جداسازی پسماند خشک از تر ما را در اجرای هر چه بهتر این طرح یاری رسانند و مشوق ما در اجرای گسترده این طرح در تمامی سطح شهر باشند.
.


لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات