پیش‌بینی ساخت ۱۰ سوله بحران در برنامه عملیاتی ۱۴۰۰-۹۷ شهرداری مشهد

پیش‌بینی ساخت ۱۰ سوله بحران در برنامه عملیاتی ۱۴۰۰-۹۷ شهرداری مشهد

پیش‌بینی ساخت ۱۰ سوله بحران در برنامه عملیاتی ۱۴۰۰-۹۷ شهرداری مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی در حاشیه جلسه کارگروه مدیریت بحران به گفتگو با خبرنگار ما پرداخت و اظهارکرد: تجهیز ۱۴ سوله بحران سطح شهر یکی از محورهای مورد کارگروه مدیریت بحران شورای شهر مشهد در سال ۹۷ بوده است.

وی با بیان اینکه فعال شدن سیستم برق اضطراری و تجهیز شدن سوله‌ها به اقلام ضروری از جمله این نیازها محسوب می‌شود، گفت: متاسفانه اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی اختصاص یافته برای این مهم با توجه به افزایش قیمت‌ها تجهیز تمام سوله امکان‌پذیر نخواهد بودو تکمیل تعداد باقیمانده در بودجه سال آینده قرار خواهد گرفت گفت: در برنامه عملیاتی ۱۴۰۰-۹۷ شهرداری مشهد نیز ساخت ۱۰ سوله بحران در دستورکار شهرداری قرار گرفته که با جدیت پیگیر ساخت آنها خواهیم بود.

ساخت ۱۰ سوله بحران در دستورکار است

وی در ادامه صحبت های خود از پیشرفت ۴۵ درصدی سوله بحران واقع در منطقه ۱ شهرداری مشهد خبرداد و افزود: ۲ میلیارد تومان اعتبار به منظور تکمیل این پروژه پیش‌بینی شده و کارگروه مدیریت بحران تاکید دارد که این سوله تا پایان سال ۹۷ و یا اوایل سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد؛ از تکمیل این پروژه حمایت می‌کنیم و درصورت نیاز در اصلاح بودجه سال ۹۷ نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد اشاره‌ای هم به اهمیت مکانیابی مناسب برای احداث سوله های بحران در سطح شهر داشت و تصریح کرد: ساخت این سوله‌ها در مناطق کم‌برخوردار و نقاطی که دارای بافت های ناکارآمد و ریزدانه هستند باید انجام شود چرا که علاوه‌بر امکان خدمت‌رسانی در مواقع اضطرار، موجب افزایش سرانه های خدماتی از جمله سرانه ورزشی این مناطق نیز می‌شود.

گندمی توسعه و گسترش آموزش‌ها در حوزه بحران را از جمله دغدغه های مدیریت شهری مشهد عنوان کرد و گفت: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی طی یک سال اخیر در این حوزه انجام شده است؛ ظرفیت مناطق در زمینه طرح دوام ثامن افزایش یافته به نحوی که جمعیت ۳ هزار نفر این طرح، امروز به ۷ هزار نفر رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت مردمی طرح دوام ثامن در سال ۹۸ باید افزایش یابد و آموزش‌ها از سطح مناطق به محلات تسری یابد، اظهارکرد: براساس پیش‌بینی‌ها، جمعیت دوام ثامن را باید به بیش از ۱۰ هزار نفر برسانیم؛ بروز نگهداشتن آموزش‌ها باید مورد توجه مدیریت بحران شهرداری قرار گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات