رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اهواز: ایرادات حقوقی را سیاسی جلوه ندهید!

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اهواز: ایرادات حقوقی را سیاسی جلوه ندهید!

محمد جعفر فلسفی در پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور بیان داشت: مسائلی که طی سه چهار ماه اخیر برفضای شهر، شورا و شهرداری سایه انداخته قطعا مطلوب نیست.
وی افزود: در شرایطی که شاهد بودیم دشمنان قسم خورده انقلاب به خود جرات دادند آن حرکت کور تروریستی را در سطح شهر اهواز انجام دهند به آن امید که فضای رعب و وحشت را در شهر حاکم کنند به لطف الهی تیرشان به سنگ خورد و حضور مردم پاسخ کوبنده ای به این دشمنان سیه دل داد.
عضو شورای شهر اهواز گفت: اما آنچه در طول چند هفته اخیر درد و رنج مردم را مضاعف کرد مشکلاتی بود که بر شهر سایه انداخت و گریبان مردم را گرفت، که یکی از آنها موضوع قطع، کمبود یا افت فشار آب در شهر به دلیل نقص فنی در طرح غدیر بود که بسیار آزاردهنده و دردسرساز شد.
فلسفی ادامه داد: مسئله دیگر بارش بی سابقه در یک بازه زمانی بسیار کوتاه و پیامد آن آبگرفتگی شدید برخی مناطق اهواز بود که عوامل متعددی دست به دست هم داد تا این موضوع نیز برای مردم مشکل ساز شود اول اینکه شبکه دفع آب‌های سطحی اهواز با شبکه فاضلاب یکی است که نیاز به لایروبی و بهسازی دارد.
وی بیان کرد: سال گذشته نیز علی رغم اینکه سال کم بارشی بود اما احتیاط حکم می کرد که تمهیدات لازم اتخاذ شود تا مبادا با یک بارندگی ۳۰ میلیمتری شهر دچار بحران شود لذا چندین بار در این رابطه با استاندار، فرماندار وشهردار نیز رایزنی شد و از شهردار خواستیم تا اقدامات پیشگیرانه صورت بگیرد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز تصریح کرد: عدم آمادگی مدیریت استان و مدیریت شهری برای روبه رویی با این موضوع و از سوی دیگر عدم وجود شبکه جمع آوری آبهای سطحی مزید بر علت شد تا ما در اهواز با مشکل آبگرفتگی مواجه شویم.
فلسفی تاکید کرد: شهرداری قطعا به تنهایی نمی تواند در یک بازه رمانی کوتاه هزینه کلانی برای این پروژه سنگین درنظر بگیرد. مدیریت استان باید به این موضوع ورود کند و بودجه ای تخصیص دهد تا بتوان ابن طرح را اجرا کرد.
وی افزود: اشکال دیگری که در این بحران دیده شد این بود که در برخی نقاط اتفاقات غیرقابل قبولی رخ داد برای نمونه یک ایستگاه پمپاژ دفع فاضلاب در یکی از مناطق شهر اهواز از دو سال پیش به دلیل ندانم کاری یا قصور یا هر عنوان دیگری متاسفانه جابجا شده بود و نتیجه این اقدام غلط باعث آبگرفتگی بخش وسیعی از منطقه شش و ورود آب به منازل مسکونی مردم بود در حالی که با نصب پمپ در کمتر از ۱۰ ساعت آب منطقه تخلیه شد.
عضو شورای شهر اهواز بیان داشت: نکته ای که از پس همه این مشکلات استخراج میشود این است که واقعیت های اهواز حکم می کند مدیریت استان و شهر مسائل را با تمرکز بیشتری پیگیری و دنبال کنند و هر غفلتی در امور شهری اهواز پشیمانی به بارخواهد آورد به همین دلیل غفلت از هیچ کس پذیرفته نیست.
فلسفی در ادامه با اشاره به طرح موضوع بازنشستگی شهردار از سوی برخی از اعضای شورا بیان داشت:طرح این بحث اشتباه بود و هیچ کمکی به مدیریت شهری اهواز نکرد،اگر شبهه و یا ایرادی داریم دلیلی ندارد که آن را در سطح افکار عمومی مطرح کنیم و بعد از یک ماه مشخص شود که موضوعیت نداشته است.
وی تصریح کرد: مسائلی که وقت شورا و ذهن مردم را در این شرایط خاص اهواز درگیر خود کند به صلاحمان نیست.
وی با بیان اینکه رعایت جوانب انصاف در طرح مسائل ضروری است گفت: مجموعه شورای شهر افراد فکور و باتجربه ای هستند و این پتانسیل وجود دارد که امور را به نحو احسن مدیریت کنند.استدعا دارم از این به بعد به گونه ای عمل شود که کمتر شاهد طرح موضوعات به صورت عجولانه و احساسی باشیم.
عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه متاسفانه با طرح برخی ایرادهای حقوقی افراد متهم به جهت گیری سیاسی می شوند بیان کرد: بحث های حقوقی را سیاسی نکنیم،اجازه بدهید ایرادها برطرف شود سپس اقدام به تصمیم گیری شود.
فلسفی تصریح کرد: بعضا مشاهده شد یک رسانه با درج اخباری غیرواقعی که بر اساس ذهنیت تنظیم شده افراد را متهم و تخریب می کند. این رفتارها و رویکردها مسئولیت آور است و روزی باید همه ما در محضر الهی پاسخگو باشیم. وی تاکید کرد؛ ابهامات ذهنی خود را می توان با سوال از اعضای شورای شهر برطرف کرد ،ما باید به یکدیگر کمک کنیم؛ شرایط اهواز و شورای شهر به گونه ای نیست که بتوانیم همدیگر را تخریب کنیم.زیرا نوع نگاه مردم به سمتی رفته که مجموعه را می بینند و کاری به اشخاص ندارند.
وی در بخش دیگری از نطق خود با بیان اینکه موضوعی در افکارعمومی مطرح شده که شهرداری نیروهایی دارد که به هر دلیلی حقوق می گیرند و کار نمی کنند گفت: به حمدلله این مسئله با تدبیری که صورت گرفت از این طریق که افراد را ملزم به حضور و غیاب کردند مرتفع و ساماندهی شد.



لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات