سخنگوی شورای اسلامی شهرشیراز: نقش و جایگاه یاوران شورای اسلامی محلات، باید بیشتر تقویت شود

سخنگوی شورای اسلامی شهرشیراز: نقش و جایگاه یاوران شورای اسلامی محلات، باید بیشتر تقویت شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «نواب قائدی»  در جمع یاوران شورای شهر محله‌های منطقه ۲ شهرداری شیراز با بیان اینکه یاوران شورا از عوامل بسیار تاثیر گذار در پیشبرد اهداف مدیریت شهری به شمار می‌روند، ابراز عقیده کرد: یاوران شورای شهر نقش غیر قابل انکاری در کمک به  امور شهری دارند و  اگر جایگاه و نقش آنها  تقویت شود، کیفیت خدمات رسانی در محله‌ها نیز بهبود چشمگیری پیدا خواهد کرد.

سخنگوی شورای شهر و ناظر شورا در شهرداری منطقه دو ادامه داد: اگرچه در کلانشهر شیراز ۱۱ منطقه شهرداری وجود دارد و در هر منطقه ناظرانی از سوی شورای شهر نیز پیگیر مسائل و مشکلات مردم هستند، اما به دلیل گستردگی شهر، ممکن است مواردی از چشمان ما دور بماند که در این راستا یاوران شورا می توانند با نگاه ریزبینانه خودشان ما را در حل مشکلات مردم یاری کنند.

قائدی با بیان اینکه هدف کلی شورای شهر، شهرداری و یاوران شورا رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم است، تصریح کرد: هم شورای شهر و هم یاوران شورا در کنار یکدیگر خواهند بود تا بتوانیم هرچه بهتر و مفید تر در خدمت مردم عزیز باشیم و با رفع نیازمندیها و مشکلات آنها، رضایتمندی شهروندان عزیز را فراهم سازیم.

وی یاوران شورای محله‌ها را آینه ای از شورای شهر قلمداد کرد و با بیان اینکه مدیریت شهری باید از تجربیات و اندوخته های این خادمان بی مزد و منت برای توسعه و ارتقای زندگی شهری استفاده کند، اظهار کرد: به دلیل اینکه یاوران شورا بخشی از بدنه اصلی محله‌ها را تشکیل می‌دهند و با معضلات و مشکلات شهر از نزدیک آشنایی دارند، می‌توانند نقش بسیار مهمی در اداره امور شهری و برنامه ریزی در جهت توسعه شهر و رفع مشکلات مردم ایفا کنند.

نواب قائدی با تاکید بر توجه بیشتر به نقش یاوران شورای شهر برای بستر سازی مشارکت مردم در اداره شهر،  خاطر نشان کرد: از آنجا که یاوران شورا پل ارتباطی بین شورای شهر، شهرداری و مردم هستند، اگر بتوانیم تعامل و همکاری با آنها را بیشتر و قوی تر کنیم ، مشارکت عموم مردم در سطح شهر تعمیم داده می‌شود.

درپایان این نشست یاوران شورای محله‌های منطقه دو نیز به بیان مشکلات محله های مختلف پرداختند و عضو شورای اسلامی شهر شیراز هم پاسخگوی این درخواست‌ها بود و راهکارهایی ارائه کرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات