تاکسیهای اینترنتی مجوز حمل مسافر در شهر قم را دریافت نکردهاند
عباس ذاکریان با اشاره به مشکلات کمبود پارکینگ در شهر قم اظهار داشت: حقیقت این بوده در حال حاضر معابر شهر قم کشش این حجم از خودرو و پارکینگ را ندارد اما تقاضا و نیاز برای پارک خودرو در سطح خیابانها و معابر شهر بسیار زیاد است.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت پارکینگهای اصلی شهر قم بهویژه پارکینگهای عمومی اطراف حرم مطهر افزود: پارکینگهای اطراف حرم مطهر باید در سالهای آینده گنجایش ۱۰ هزار خودرو را پیدا کنند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با انتقاد از بیتوجهی به احداث پارکینگ در احداث پروژههای تجاری و آپارتمانی بزرگ گفت: متاسفانه در بسیاری از کاربریهای تجاری، درمانی و مسکونی محلی برای پارکینگ در نظر گرفته نمیشود که مصداقی از تضعیف و بیتوجهی به حقوق شهروندی است.
ذاکریان ادامه داد: در ضوابط شهرسازی به ازای هر ۲۵ متر تجاری یک پارکینگ باید در نظر گرفته شود اما در پروژههای شهری نوعاً این مسئله با بیتوجهی همراه میشود، حتی عمل به این ضابطه نیز مشکل کمبود پارکینگ در قم را برطرف نمیکند.
وی با اشاره به مشکل پیادهروهای شهر قم نیز تاکید کرد: ضریب ایمنی پیادهروهای شهر باید افزایش پیدا کند در حال حاضر مساحت بسیاری از پیادهروهای شهر در اشغال اصناف درونشهری بوده و عابران پیاده ایمنی و آرامش روانی را در عبور و مرور در سطح معابر ندارند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: پروژه شهید کاظمی باید به عنوان پارکینگ موقت مورد استفاده قرار بگیرد، در حال حاضر مشکلات حقوقی مهمترین مانع در استفاده از این پروژه به عنوان یک پارکینگ موقت و گرهگشا در مرکزیترین نقطه شهر قم است.
ذاکریان با اشاره به مشکل کمبود پارکینگ ویژه موتور سیکلت در هسته مرکزی شهر قم نیز گفت: برای ساماندهی موتورسیکلتها در هسته مرکزی شهر باید ارکان مختلف انتظامی و شهری همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.
وی عنوان کرد: برای احداث پارکینگ موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر چندین نقطه است، مسقف شدن و نصب دوربینهای نظارتی از جمله مطالبههای شهرداری در سرمایهگذاری پارکینگ موتور سیکلت در شهر قم است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری با اشاره به سرنوشت تاکسیهای آنلاین و اینترنتی بیان کرد: شهرداری قم با ورود تکنولوژیهای جدید در حوزه حمل و نقل مشکلی ندارد اما باید ضوابط و اصول لازم را رعایت کند، ورود شرکتهایی مانند اسنپ نباید به بهای بیکاری تاکسیها و شاغلین این عرصه تمام شود.
ذاکریان گفت: طبق قانون حمل و نقل بار و مسافر در شهر باید با اجازه شهرداری صورت بگیرد، تنها مجوزی که تاکسیهای اینترنتی دارند مجوز نرمافزار بوده و مجوزی برای حمل و نقل مسافر در شهر ندارد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری قم
نظرات