یک هزار و۱۶ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات طی نه ماهه سالجاری در سنندج انجام گرفت

یک هزار و۱۶ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات طی نه ماهه سالجاری در سنندج انجام گرفت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: طی نه ماهه سالجاری ۱۰۱۶ عملیات اطفاء حریق و امداد نجات در سطح شهر انجام گرفت  که از این تعداد عملیات ۵۷۸ عملیات مربوط به  اطفاء حریق و ۴۳۸ عملیات امداد و نجات بوده است.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سنندج: رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج در جمع خبرنگاران آمار عملیات های نه ماهه این سازمان رااعلام نمود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقاء سطح آگاهی شهروندان در راستای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی از مهم ترین رسالتهای این سازمان است.

مهندس سهیل فضل وزیری  بیان کرد :تسریع در امداد رسانی در زمان بروز حوادث در راستای کاهش خسارات جانی ومالی شهروندان جزء اولویت های آتش نشانان ونیروهای عملیاتی این سازمان است.

وی از انجام ۱۰۱۶ عملیات اطفاء حریق و امداد نجات طی نه ماهه سالجاری خبر داد  و گفت: از این تعداد عملیات ۵۷۸ عملیات مربوط به اطفاء حریق و ۴۳۸ عملیات  نیز امداد و نجات بوده است.

مهندس فضل وزیری اعلام کرد: از ۵۷۸ عملیات اطفاء حریق؛ ۳۷۵ مورد مربوط به فضای سبز، کشاورزی، جنگل و مرتع،۸۱ فقره مسکونی، ۴۸ فقره خودرو و ماشین آلات، ۲۹ فقره تجاری، ۱۹ فقره ضایعات و زباله، تاسیسات شهری واداری ۱۴ مورد، مراکز آموزشی، صنعتی و انبار ۶مورد، مراکز بهداشتی و درمانی یک مورد و ۵ فقره نیز مربوط به سایرعملیات اطفاء حریق بوده است.

وی همچنین اضافه کرد: ۱۶۹ مورد گرفتن حیوانات موذی و وحشی، ۱۰۰ مورد گیر کردن  آسانسور، ۴۲ مورد تصادف، ۳۶ مورد گیر کردن انگشتر، آبگرفتگی و سیلاب ۲۰ فقره، بسته شدن درب ۱۹ فقره، کوهستان و برف و کولاک ۱۴ مورد، عملیات غواصی ۶ مورد، انفجار گاز ۴ فقره، سقوط از ارتفاع ۲ فقره، ریزش آوار و سقوط در چاه ۲ مورد و ۲۴ فقره سایر موارد از ۴۳۸ فقره عملیات امداد و نجات صورت گرفته  در نه ماهه سالجاری است.

وی گفت: از تعداد ۱۰۱۶ عملیات های امداد و نجات انجام شده؛ ۹۸۵ عملیات در داخل محدوده شهر، ۱۹ عملیات در خارج از محدوده و ۱۲ مورد نیز در محدوده روستاهای مجاور صورت گرفته است.

فضل وزیری افزود: در نه ماهه سالجاری در حوادث گوناگون تعداد ۵۴ نفر از شهروندان آسیب دیده و ۲۶ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

وی گفت: افراد متوفی بر اثر حوادث شامل ۵ نفربر اثر تصادف، ۵ نفربر اثر غرق شدن ،۱۲ نفر براثر آتش سوزی و ۴ نفر هم سایر حوادث بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج عنوان کرد: با هدف پیشگیری از حوادث در سالجاری بصورت مستمر دوره های آموزشی درون سازمانی و برون سازمانی توسط کارشناسان این سازمان برگزار شد.

وی اعلام کرد : به ۴۷۲۴ نفر آموزش های ایمنی ارائه شده که از این تعداد ۳۸۵۸ مدارس و پیش دبستانی ،۴۸۶ نفر ادارات ،۹۸ نفر از کارکنان شرکت های خصوصی و۲۸۲ نفر هم از شهروندان آموزش دیده اند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری سنندج

    منبع خبر

    شهرداری سنندج

    شهرداری سنندج یک شهرداری در شهر سنندج می باشد

      نظرات