بازدید سرپرست شهرداری کرمانشاه از روند ساخت تقاطع امام حسین(ع)

بازدید سرپرست شهرداری کرمانشاه از روند ساخت تقاطع امام حسین(ع)


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه مهندس حامد لعل بخش سرپرست شهرداری با همراهی معاونت عمرانی از روند ساخت تقاطع امام حسین(ع) بازدید و از نزدیک در جریان آخرین مراحل ساخت این تقاطع قرار گرفت.

مهندس لعل بخش در این بازدید گفت: در این پروژه کارفرما شهرداری کرمانشاه و پیمانکار گروه تخصصی شهید رجایی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) می باشد ، پروژه دارای چهار پل و هفت مسیر هم سطح می‌باشد که مسیر جنوب به شمال ( کمربندی غربی به رودکی) با عرض ۱۲ متر و سه خط عبور ترافیکی و مسیر جنوب به غرب ( کمربندی غربی به بزرگراه امام علی(ع)) با عرض ۱۰ متر و دو خط عبور ترافیکی بصورت پل های فلزی با عرشه بتنی اجرا گردیده که وزن سازه فلزی آن بالغ بر ۴۰۰ تن می باشد.

سرپرست شهرداری کرمانشاه افزود:برای اولین بار در غرب کشور، از تکنولوژی قطعات پیش ساخته بتنی(سگمنت) در این پروژه استفاده گردیده است در مسیر شمال به جنوب ( رودکی به کمربندی غربی) به طول ۵۶۰ متر و عرض ۱۲ متر با سه خط عبور ترافیکی، و در مسیر شرق به جنوب ( پل ولایت به کمربندی غربی) بطول ۵۳۰ متر و عرض ۱۰ متر با ۲ خط عبور ترافیکی از این تکنولوژی (پل های سگمنتال) استفاده شده و در مجموع ۲۳۰ قطعه پیش ساخته در سازه این دو پل بکار رفته است.

وی ادامه داد: در اجرای این پروژه حدود ۳ هزار تن میلگرد استفاده شده، حجم عملیات بتن ریزی ۲۰ هزار متر مکعب و ۱۷۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی دارد.

در ساخت این تقاطع در مجموع بیش از ۱۷۰۰ متر طول شمع بتنی کار گذاشته شده است.

مهندس لعل بخش گفت:پیشرفت فیزیکی این پروژه ۸۶ درصد بوده که در صورت مساعد بودن شرایط جوی، انشاالله ظرف چند ماه آینده به بهره برداری می رسد حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه اجرای این پروژه است که از محل منابع استانی و جاری شهرداری تامین گردیده.

سرپرست شهرداری کرمانشاه در پایان افزود:احداث این تقاطع باعث تسهیل در تردد شهروندان عزیز ،زائران عتبات عالیات و ترانزیت کالا و مسافر به استان ها و کشورهای همجوار خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمانشاه

    منبع خبر

    شهرداری کرمانشاه

    شهرداری کرمانشاه

    شهرداری کرمانشاه یک شهرداری در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات