مسابقه طراحی دروازه بوستان ولایت

مسابقه طراحی دروازه بوستان ولایت

www.BanaNews.irبوستان ولایت با هدف احیای فضاهای عمومی،فرهنگی و اجتماعی با دارابودن چهار دروازه ورودی که به مثابه نوعی هویت "نماد"و"نشانه"است طراحی دروازه اصلی خویش را به رقابت می گذارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی سازمان زیبا سازی شهر تهران : فراخوان مسابقه طراحی دروازه اصلی بوستان ولایت که در روز ۱۷ اسفند ماه ۸۹ به دست رهبر معظم انقلاب در محل پیشین مجموعه نظامی قلعه مرغی افتتاح گردید با هدف شرکت افکار مختلف جهت طراحی دروازه اصلی این بوستان اعلام گردید

در این فراخوان ویژگی های لازم طرح بدین صورت می باشد :دروازه طراحی شده بیانگر هویت ایرانی اسلامی بوده و القاء کننده مفاهیم معنوی باشد،عرض دروازه : ۲۰ متر ( با امکان دید از فاصله حداقل سی صد تا پانصد متری)، پهنای سر درب طراحی شده ترجیحاً ۵ تا ۱۰ متر باشد.

از هر طرف امکان بیشتر شدن عرض دروازه تا حداکثر ۱۰ متر وجود دارد.ارتفاع به صلاحدید طراح است، در نظر گرفتن ورودی پیاده، دوچرخه و سواره به تفکیک باشد، در نظر گرفتن جایگاه نگهبانی در دروازه ورودی به نحوی که تزاحم بصری و کاربردی نداشته باشدطراحی گردد، " طرح" بگونه ای ارائه شود که جنس مصالح، ابعاد و اندازه ها به تفصیل پیشنهاد و بیان شوند. پیش بینی و پیشنهاد نورپردازی در " طرح" گنجانده شود،کاربری سازه ها ( حتی المقدور) مشخص و روشن باشد.

همچنین شرایط ارسال آثار در این مسابقه شامل :همه نقشه و پرسپکتیوهای لازم در شیت های ۷۰*۵۰ ارائه گردیده و روش ارائه کاملاً آزاد می باشد.

۲- در صورت لزوم و تشخیص طراح، امکان ارائه ماکت حداکثر تا پایان وقت اداری روز شنبه ۹۰/۲/۳۱ به دبیرخانه وجود دارد.

شرایط عمومی ثبت نام:

۱- کلیه علاقمندان ملزم به تکمیل فرم شرکت در مسابقه و ارسال آن به دبیرخانه تا پایان وقت اداری ۹۰/۲/۱۰ از طریق پست الکترونیکی: zibasazitehran@gmail.com خواهند بود.

۲- ارسال اصل شیت ها ( حداکثر ۵ شیت فوم برد ۷۰*۵۰) (و در صورت امکان )به انضمام نسخه نرم افزاری با فرمت PDF یا Tif

3- مشخصات طراح و سایر نشانه ها از قبیل آرم، کادر و غیره در پشت و روی شیت های ارسالی وجود نداشته باشد و تنها فرم تکمیل شده شرکت در مسابقه به دبیرخانه تحویل گردد.

۴- آثار دارای بسته بندی مناسب بوده و نام طراح ( یا گروه طراحی )، نشانی و تلفن بر روی بسته بندی درج گردد.

۵- کارفرما حق برگزاری نمایشگاه و چاپ آثار ارسالی را ( با ذکر نام صاحب اثر) در زمان مناسب برای خود محفوظ می دارد.

۶- آثار و طرح های ارسالی عودت داده نخواهد شد.

۷- در راستای آشنایی هر چه بیشتر شرکت کنندگان با محیط وشرایط پیرامونی، بازدید و نشست توجیهی در محل بوستان ولایت در تاریخ ۱۱/۲/۹۰ بر گزار خواهد شد که باطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.

همچنین جوایز این مسابقه شامل :

الف) اثر منتخب اول بر اساس رأی هیئت محترم داوران مبلغ سیصد میلیون ریال و انعقاد قرارداد طراحی

ب) اثر منتخب دوم براساس رأی هیئت محترم داوران مبلغ یکصد میلیون ریال

ج) اثر منتخب سوم بر اساس رأی هیئت محترم داوران مبلغ هفتاد میلیون ریال

د) آثار منتخب چهارم و پنجم بر اساس رأی هیئت محترم داوران مبلغ پنجاه میلیون ریال

گفتنی است هیات داوری این مسابقه متشکل از اعضای محترم هیات علمی دانشگاه می باشد که عبارتند از:آقایان دکتر سید محسن حبیبی، دکتر اسکندر مختاری، دکتر سید حسین بحرینی و مهندس سید محمد بهشتی و مهندس ایرج کلانتری.

علاقه مندان می توانند آثار خود را به آدرس :خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از میدان ونک، خیابان شهید دامن افشار، پلاک ۵۵ ، روابط عمومی سازمان زیباسازیشهر تهران ارسال نمایند،قابل توجه است روی بسته یا پاکت های ارسالی حتماً نوشته شود " مربوط به مسابقه طراحی دروازه بوستان ولایت"همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن: ۸۸۶۷۴۴۷۲ ارتباط حاصل فرمائید.

دریافت اطلاعات بیشتر

    نظرات