حرکت رو به جلوی شهرداری گرگان به سمت شهر خلاق

حرکت رو به جلوی شهرداری گرگان به سمت شهر خلاق

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، مهستی قدس‌ولی در خصوص اقدامات انجام شده توسط شهرداری گرگان در راستای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق اظهار کرد: در راستای دستیابی به توسعه پایدار شهری از طریق عامل راهبردی خلاقیت و ایجاد بستر گفت‌وگوی شهرها و تبادل فرهنگ‌های شهری خلاق در زمینه‌های مختلف، در سال ۲۰۰۴ شبکه شهرهای خلاق در یونسکو شکل گرفت.

وی ادامه داد: طراحی، صنایع دستی و هنرهای بومی، موسیقی، فیلم، ادبیات و رسانه بخشی از محورهای پیوستن شهرها به یونسکو در قالب شهر خلاق است.

مدیر دفتر توسعه گردشگری شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: در کشور ما هم با توجه به وجود زمینه‌های فعال خلاقیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و هنری که قابلیت عرضه به دنیا و بالا بردن جایگاه شهرها و شهرداری‌های کشور و رشد گردشگر‌پذیری و رونق اقتصاد و فرهنگ شهری را دارند تصمیم ورود به این شبکه شکل گرفت.

قدس‌ولی بیان کرد: به تبع این امر، شهرداری گرگان نیز در دیدگاه مدیریت فعلی و توسعه پایدار مبتنی بر فرهنگ در این حوزه، اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: تقویت این نگاه مدیریتی به دلیل شرایط کنونی شهرداری‌ها که با بحران درآمدزایی و منابع پایدار درآمدی مواجه هستند، برای ایجاد زمینه درآمدزایی و تولید ثروت به شکل پایدار یک ضرورت محسوب می‌شود.

مدیر دفتر توسعه گردشگری شهرداری گرگان تصریح کرد: این رویکرد به منظور جذب گردشگر از طریق تقویت زیرساخت‌ها، از جمله تجاری‌سازی تولیدات هنری، صنایع خلاق و بومی و توانمندسازی اقتصاد محل یک امر مهم محسوب می‌شود.

قدس‌ولی گفت: شهرداری گرگان از چند ماه گذشه برای فعالیت در هفت محور ملاک عضویت شبکه شهرهای خلاق، فعالیت خودش را آغاز کرده که پس از نتایج نهایی اقدامات کارشناسی، مستندات و توانمندی‌های موجود را به دفتر یونسکو ارائه خواهد داد.

وی در پایان گفت: با توجه به نگاه مدیریت فعلی در شهرداری گرگان و فعالیت‌های شبانه‌روزی همکاران در سطوح مختلف، می‌توان آینده روشنی را برای گرگان دید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری گرگان

    منبع خبر

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان یک سازمان دولتی و شهرداری در شهر گرگان می باشد

      نظرات