نشست صمیمی رئیس سازمان با دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی

نشست صمیمی رئیس سازمان با دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی



نشست صمیمی مهندس شرکاء رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با

دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی

طی نشست مشترکی که با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی مشکلات و چالش های حوزه کاری جامعه مهندسی برگزار گردید در خصوص برون رفت از این چالش ها و ارائه بهتر خدمات به شهروندان مواردی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان، در این نشست، دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با بیان ارتباط بین آلودگی هوا، فضای سبز شهری، مباحث ساخت و ساز و حمل و نقل و ترافیک، با اشاره به تاثیر مستقیم عملکرد مهندسین بر محیط پیرامونی (طبیعت) و لزوم فرهنگ سازی در زمینه های حمل و نقل خواستار شناسایی راهکارهای برون رفت از مشکلات جامعه کنونی کلان شهرها علی الخصوص مشهد توسط جامعه متخصص مهندسی شد.

وی اظهار داشت: ۳۵% هزینه خانوار در کشور مربوط به مسکن است که شامل خرید یا سرمایه گذاری می شود و در مقایسه با سایر هزینه های خانوار بیشترین آمار سرانه هزینه خانوار را به خود اختصاص داده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به میانگین عمر مفید ساختمان ها در کشور که کمتر از میانگین جهانی است؛ بی توجهی به اصول علمی ساخت و ساز و رعایت نکردن استانداردها و استفاده از مصالح نامرغوب سبب می شود تا ساخت و ساز از لحاظ کمی و کیفی دچار مشکل گردد؛ اگر استفاده از تکنولوژی و فن آوری های صنعت ساختمان با پشتوانه علمی، فنی و با اصول مهندسی همراه باشد، می تواند قدمت و عمر هر ساختمان را به ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال افزایش دهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان هم در ادامه گفت: در حوزه صنعت ساختمان و صرفه جویی در مصرف انرژی، ضوابط و مقررات فراوانی تاکنون تدوین شده و هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان حسب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان توجه دوچندانی را بر حسن انجام کار مهندسین در ابعاد مختلف دارد.

مهندس شرکاء اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان یک NGO نیاز به اصلاح و بروز رسانی دارد.

وی افزود: هیات مدیره دوره هشتم با تاکید بر ارائه خدمات بصورت الکترونیکی، اعتقاد راسخ دارند که بسترها را باید خودمان فراهم کنیم جهت زندگی بهتر و سالم تر.

به گفته شرکا اگر هر کدام از تخصص ها و رشته های موجود در جامعه ما، خود از زیر ساخت ها به اصلاح بپردازند، همه مشکلات که بنظر لاینحل می رسد مرتفع خواهد گردید.

وی با تاکید بر حفظ محیط زیست در مرحله اول و ایجاد فضاهای سبز شهری به عنوان جزء ضروری پیکره شهرها ادامه داد: آنچه مسلم است اینکه فضاهای سبز شهری دارای بازدهی اجتماعی و اکولوژیکی هستند؛ که از مهمترین اثرات آن می توان به کارکردهای محیط زیستی، بازدهی اکولوژیکی و مقابله با آثار مخرب گسترش صنعت و حمل و نقل اشاره کرد که اهتمام به آن موجب ارتقای کیفی در زندگی شهروندان می شود .

وی همچنین گفت: باید مهندسان با توجه به علم و تخصصی خود، از فعالیت بصورت سنتی به سوی فعالیت های صنعتی و مدرن گام بردارند.

رئیس سازمان تاکید کرد: مالکان سرمایه و زمین الزاماً سازنده حرفه ای نیستند و باید اجازه دهند مجریان ذیصلاح، کاردان ها و مهندسان ساختمان وارد عرصه ساخت و ساز شوند تا زمینه برای فعالیت افراد ذیصلاح فراهم گردد.

وی ادامه داد اقداماتی نظیر صدور شناسنامه فنی ملکی واقعی، بسیار مهم و تاثیر مستقیم در ثبت سوابق ساخت و سازها در شهر و نهایتاً کشور دارد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی یک انجمن در شهر مشهد می باشد

      نظرات