شهرداری وظایف خود را برای

شهرداری وظایف خود را برای

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد گفت: شهرداری وظایف خود را برای مدیریت بحران‌ها انجام می‌دهد لذا ادارات خدمت‌رسان باید با شهرداری‌ها در این زمینه همکاری داشته باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، امیر عزیزی در اولین جلسه کمیته راهبری جامعه ایمن منطقه ۴ ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در خصوص ایجاد جامعه ایمن در این منطقه گفت: با نگاهی به اقدامات صورت گرفته در این منطقه می‌توان دریافت که درک درستی از جامعه جهانی ایمن در منطقه ۴ مشهد وجود دارد.
وی اضافه کرد: شهرداری وظایف خود را در خصوص مدیریت بحران‌ها به صورت منظم و مستمر انجام می‌دهد و دیگر ادارات خدمت‌رسان نیز باید با شهرداری‌ها همراه شوند تا شاهد اقدامی مفید برای برای رسیدن به جامعه ایمن جهانی باشیم.
سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد بهره‌گیری از ظرفیت مردمی در رسیدن به این هدف بزرگ را امری مهم دانست و یادآور شد: به همین منظور طرح تشکیل گروه‌های دوام ثامن در محلات با عضویت شهروندان ارائه شد که منطقه ۴ مشهد در اجرای این طرح از مناطق فعال است.
عزیزی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این گروه‌ها باید برای تمامی اقشار جامعه باشد، اذعان داشت: در کمیته راهبری جامعه ایمن جهانی منطقه ۴ مشهد با توجه به اولویت بندی، سه کارگروه ایمنی مدارس، ترافیک و خشونت‌های اجتماعی تشکیل خواهد شد که به بررسی وضع موجود خواهند پرداخت.
در ادامه شهردار منطقه ۴ مشهد گفت: شهرداری این منطقه با مساحت ۱۳۴۵ هکتار حدود ۴ درصد وسعت شهر را به خود اختصاص و به عنوان منطقه‌ای کم برخوردار و حاشیه‌ای شهر، اقدامات و پروژه های گسترده ای را برای شهروندان انجام داده و یا در دستور کار دارد.
غلامرضا غلامی با تاکید بر آمادگی منطقه در مدیریت بحران، گفت: مدیریت و رفع مشکلات در مواقع بحران و بروز حوادث طبیعی به بهترین شکل، با تعامل، همفکری و همکاری بین بخشی ادارات و سازمان های خدمت‌رسان محقق خواهد شد.
وی به عملکرد منطقه برای ایجاد جامعه ایمن در این منطقه اشاره کرد و افزود: با اقداماتی که در حوزه خدمات شهری و جمع‌آوری آبهای سطحی انجام شده، طی بارندگی‌های اخیر هیچ بحرانی مبنی بر آب گرفتگی معابر در سطح منطقه ثبت سامانه نشده است.

غلامی ادامه داد: همچنین با انجام اقدامات گندزدایی، آهکپاشی کانون‌های سالک، جمع آوری سگ های ولگرد، پاکسازی اراضی بایر و ... گزارشی از ابتلا به بیماری سالک طی سال های متوالی اخیر در این منطقه از جانب مراجع ذیصلاح دریافت نگردیده است.
شهردار منطقه ۴ مشهد در پایان اظهار داشت: برای استقرار جامعه ایمن در این منطقه می‌توان به اقدامات دیگری همچون شناسایی معابر پرخطر و انجام اقدامات ترافیکی مورد نیاز، ایجاد دوربرگردان های امن برای وسایل نقلیه، استانداردسازی مسیر ویژه معلولین، بهسازی و انجام اقدامات عمرانی در معابر شهری و مدارس، نصب تجهیزات برقی ایمن در بوستان ها، ایمن سازی زمین بازی کودکان و سالن های ورزشی سطح منطقه و ... اشاره کرد.
گفتنی است در این جلسه که با حضور نمایندگانی از ادارات خدمت‌رسان و اعضای گروه های دوام ثامن برگزار شد، ضمن ابلاغ احکام اعضای کمیته راهبری جامعه ایمن منطقه ۴ مشهد، از نفرات برتر دوام ثامن تجلیل و قدردانی شد.

لینک اصل خبر در سایت مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    منبع خبر

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد یک سازمان دولتی در شهر مشهد می باشد

      نظرات