۲۴ دی سال جاری در مشهد برگزار

۲۴ دی سال جاری در مشهد برگزار

رییس جوامع آسیایی شبکه ایمن گفت: اختتامیه دومین جشنواره جهانی کاریکاتور «جامعه ایمن» ۲۴ دی سال جاری در مشهد برگزار و برگزیدگان آن معرفی خواهند شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، امیر عزیزی افزود: اسفند گذشته هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن در مشهد برگزار شد و متعاقب آن نخستین مرحله داوری میان ۱۷۰۰ اثر از ۷۲ کشور جهان رسیده به دبیرخانه صورت گرفت و ۱۸۰ اثر برای داوری در مرحله نهایی انتخاب شدند.
وی تصریح کرد: از آنجا که کاریکاتور ضمن برقراری ارتباط با جامعه، معضلات را به خوبی شناسایی کرده و با خلق یک اثر هنری می‌تواند جامعه را نسبت به آن حساس کند، این جشنواره تلاش کرد مباحث مدیریت شهری و بحران را که مساله‌ای فراگیر است به صورت غیرمستقیم با کمک هنرکارتون به مردم آموزش دهد.
رئیس جوامع آسیایی شبکه ایمن محوریت آثار دریافتی این جشنواره را «حمل ونقل پاک و ایمن»، «آسیبهای اجتماعی، سلامت روح و روان»، «مسائل زیست محیطی، حفظ و احیاء محیط زیست»، «فرهنگ ایمنی و نقش شهروندان در ایمنی جامعه» و «ایمنی معلولین، سالخوردگان و کودکان در شهرها» عنوان کرد و افزود: وقوع چند زلزله در اواخر سال گذشته سبب شد که زلزله نیز به عنوان موضوع ویژه جشنواره امسال انتخاب شود.
عزیزی عنوان کرد: در آئین اختتامیه دومین جشنواره جهانی کاریکاتور «جامعه ایمن» از سه اثر خارجی، سه اثر ایرانی و یک اثر با عنوان زلزله تقدیر خواهد شد.
رییس جوامع آسیایی شبکه ایمن همچنین از برپایی نمایشگاه آثار منتخب جشنواره همزمان با اختتامیه آن خبر داد و گفت: از میان آثار مرحله نهایی داوری جشنواره، ۱۱۰ اثر از ۲۷ کشور دنیا برای چاپ در کتاب و نمایشگاه انتخاب شده که دو روز قبل از اختتامیه با حضور هنرمندان صاحب اثر در نگارخانه شهر برپا می‌شود و به مدت یک هفته در معرض دید عموم خواهد بود.
گفتنی است جامعه جهانی ایمن زیرمجموعه سازمان بهداشت جهانی است و با هدف جلوگیری از حوادث خُرد شهری نظیر کم کردن میزان تصادفها، آلودگی هوا و موارد مشابه فعالیت می‌کند؛ ایمنی مدرسه، ترافیک، محیط کار، سالمندان، مساجد، ایمنی کودکان، بیمارستانها، اماکن عمومی و منازل از جمله برنامه‌های جامعه ایمن است.

لینک اصل خبر در سایت مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    منبع خبر

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد

    مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد یک سازمان دولتی در شهر مشهد می باشد

      نظرات